somelady

Alla inlägg under mars 2011

Av Marie Karlsson - 23 mars 2011 19:15


Minnen är det bästa man har.

Speciellt om dom är trevliga och lyckliga.


I natt kunde jag som vanligt inte sova. Hittade en massa roliga papper och foton.

I denna mapp fann jag gamla brev, kort och tidningsurklipp :)


Vilka minnen man får. Leendet gick från sida till sida när man läste dom gamla breven.


Idag har Bodil varit hos mig och gjort naglar. Det blev Akrylnaglar.

  Visst blev dom snygga :)


Älskar att göra naglar.


Nu ska jag in och göra naglar på mig själv. Började innan idag men misslyckades med dom så ska göra om dom :/


I morgon ska jag till fysiologen och få mitt EKG. Ska bära det i ett dygn för mäta mitt hjärta. Sen blir det ilfart till frissan. Ska permanenta mig i morgon eftermiddag :)


Ha en bra kväll <3


Av Marie Karlsson - 22 mars 2011 00:56



.......säger jag bara.


Orkar inte gnälla mer känns det som.

Ibland känner jag mig som en gammal gnällig kärring på 95 år.


Fy ..... i morgon ska man till gynekologen. Hatar lägga upp mig i denna stol. Man känner sig ganska utlämnad.

Männen gnäller om sin rakning varje dag. Tror inte dom skulle önska att vara kvinna för en enda dag.

Vi plattar ut brösten under röntgen , vi lägger upp oss nakna i en gynstol för kolla cellförändringar varje år.

Hade nog hellre tagit rakningen varje dag :)

Som jag säger till min man.

Om han hade varit kvinna för en dag hade han bara lekt med brösten....hahhahhaha


Så roligt när man ser hur mannen beter sig när dom är sjuka och snuviga.

Den reklamen som gick på TV:n för många år sen stämmer ju in.

Ni kvinnor gnäller om hur det är att föda barn. Ni vet inte hur det är för en man som är förskyld..........

Skulle vilja se en man föda ett enda barn. Han skulle inte överleva den smärtan. Det är som att skita ut ett bowlingklot ur häcken :))))


Oh, vad trevligt att gnälla lite på gubbarna ikväll. Så ofta dom gnäller om oss och vårt humör.


Nu ska jag krypa ner under täcket och försöka sova några timmar i alla fall. Hoppas nu jag somnar fort eftersom jag ska vara hos läkaren i morgon förmiddag.


GNatt vänner.



Av Marie Karlsson - 21 mars 2011 11:46


Igår skrev jag inne på facebook hur jag skulle chocka min kropp med att somna tidigt.

Så hur gick det nu då.......


Datan stängdes av 21.30 och jag sa GodNatt till familjen.

Misstaget jag gjorde var att jag tryckte på ON knappen på sovrums tv:n.

Nu började en film jag var tvungen att kolla på.

Sen började mitt andra program på Tv4 Fakta.......

Helt plötsligt så var kl 02.30


Sen att min mage har värkt som fan hela natten är också en orsak att sömnen inte hittade rätt.

Idag ska jag ringa min läkare.

NU FÅR DET VARA NOG

Orka inte mer nu. Denna värken knäcker mig


Funderar på att ta mig en promenad med hunden. Trotsa värken.

Kan inte bli sämre i alla fall.

Orkar inte sitta hemma och tycka synd om mig själv längre.


Gnäll gnäll gnäll



Av Marie Karlsson - 20 mars 2011 12:45


Vilken dag man vaknade till idag.

Solen skiner från en klarblå himmel, energin i kroppen virvlar och man känner en sån lycka inombords.


Solen är en sån energi för en trött vintersjäl.

Nu känner man för putsa fönster, packa inför flytten, städa, promenera, dansa och mycket mer.......


Igår satt jag och kollade in nya tatueringar. Är så innerligt sugen på en ny. VIll ha den på underarmen.

Här en en bild på en jag hittade. Men vill ha en annan text.

Så vad tycks???

  

Men skulle vilja ha någon färg också. Inte bara en svart / vit.


Gillade denna stjärna och banderollen runt den. Nu ska jag komma på en text som passar in på mina underbara barn.


Nej, måste in och släpa upp gubben ur sängen. Roligare att ta en promenad när man är två :)

Man säger att man ska ut och motionera hunden. Tror nog det är hunden som motionera oss :)

Sen ska jag hem till Johan och Monica. Köpa tillbaka mina kartonger.....


Ha en helt underbar vårdag med era underbara familjer <3



Av Marie Karlsson - 19 mars 2011 15:58


Ibland blir man bara GALEN av denna jäkla berg och dalbana man åker på.

Ena dagen är man ilsk som attan och ena dagen är man fylld av kärlek.

Orkar snart inte med denna karusell av känslor.


Idag har jag en sån dag. Blandat med kärlek och ilska.

När jag tittar på min älskade man fylls mitt hjärta av kärlek. Känner hur det bubblar inom mig. Känner mig lycklig när jag ser in i hans mjuka blåa ögon.

Ena sekunden känner jag mig sårad och förbannad.

Hatar detta.....


Vill bara känna mig lycklig och älskad.

Idag var vi i stan en sväng. Gjorde synundersökningar båda två.

Har mobbat sönder honom eftersom han fick proggesiva och jag slapp.

Jag är tre år äldre och ser bättre 'än honom....hahhahhah

Det är så mysigt när vi skrattar och ha roligt tillsammans. Samtidigt som vi känner respekt för varandra.

Älskar dessa dagar. När jag känner mig hel vid hans sida.

Nu sover han för han har fått en enorm huvudvärk den sista tiden.

Nu har jag stängt in mig i sovrummet så han får vila ifred en stund.

Mest av allt hade jag velat krypa ner och ligga bakom honom. Känna hans kärlek och värme.

Det är kärlek också att lämna honom ifred :)


I kväll ska vi ha en myskväll hade vi tänkt. Hoppas han orkar för huvudvärken.


Emmy och Anders har sovit på hotell i natt. Vi mötte dom i stan. Innan vi åkte hem så fixade Emmy sitt abbonemang för sin Iphone 4. Hon ville inte vänta på Iphone 5. Hennes val.


Nu ska jag lägga mig och titta på filmen jag har försökt att kolla färdigt i flera dagar :/


Ha en helt underbar dag med era nära och kära <3




Av Marie Karlsson - 18 mars 2011 23:39


Känner en sån ilska inom mig att jag exploderar snart.


Ilska mot allt som händer.


Den största ilskan jag har är allt som hänt mellan mig och Uffe.

Tror det är ett sätt för mig att börja bearbeta allt.

Har pratat med honom om min ilska jag känner. Har bett honom att stötta mig. Känner ingen ilska mot honom personligen utan mest för hans agerande i allt.

Känner ilska mot mig själv också.

Ilska över hur jag har tillåtit allt som hänt.

Ilska över hur mesig jag har varit. Låtit mig behandlas som skit.


Jag har alltid känt att det varit mitt fel. Att jag förtjänar att bli behandlad som skit.

Att jag är ful, fet och äcklig.

Alltid känt att detta är mitt öde.


Nu har min gräns blivit nådd.


Det är inte mitt fel.

Nu har jag vänt allt till ilska.

En ilska för överlevnad.

Jag ska vinna tillbaka mitt sjä'lvförtroende.

Att jag är någon.

Att jag förtjänar lycka.


Jag kan inte styra hans känslor.

Vill han leva med mig och bygga en framtid måste han ta sina beslut.

Jag kan inte ta dom åt honom.

Han måste välja själv.


Han gjorde sitt val.

MIG

Nu måste jag bearbeta allt som hänt.

Det är det jag gör just nu med min ILSKA jag har.

Jag har lovat att förlåta och gå vidare.

Jag klarar det för jag älskar honom av hela mitt hjärta.

Jag har INGEN ILSKA mot honom personligen.

Utan mot hans agerande.


Vi har underbara dagar tillsammans.

Mycket skratt och kärlek.

Hans kärlek till mig är stark.

Likaså min är för honom.

Vi kommer att ha en helt underbar framtid tillsammans.


Är så glad att min älskade man vaknade upp och insåg vad han höll på att förlora.


Han gör mig stolt i sin kamp.


Nu ska jag bara jobba vidare i min ilska.

Nu när jag och Lenus har pratat om att skaffa oss gymkort kan man ju träna bort allt man har inom sig. :)


Tack Lenus för att du lyssnar på mitt tjat när jag behöver prata av mig :)

Älskar dig min vän <3

 



Av Marie Karlsson - 17 mars 2011 21:56


Idag har jag haft en deppar dag........

Legat mest i sängen hela dagen och tyckt synd om mig själv.


Varför tycker man synd om sig själv när man mår som sämst?


Idag har jag en sån dag.

Synd om mig för många olika anledningar.......


min sjukdom

min oro för Uffe

min oro för barnen

min sorg

min saknad

mitt utseende

min ensamhet

mitt liv


Kan nog räkna upp massor av anledningar just nu.

Tycker det är bara ett mörker just nu......


Ibland faller jag i min grop. Det brukar bli så när jag har haft ont i ett tag. När min värk inte vill ge med sig.

Hatar denna värken just nu....


Vill bara må bra. Ha roligt och leva livet.

Inte tillbringa mina dagar i sängen.


Nu ser jag fram emot att börja träna..... jag har bestämt mig för att göra det flera gånger i veckan. Hur ont jag än har så ska jag banne mig träna.

Värken ska inte stoppa mig.....

Fan... nu börjar jag prata med kluven tunga igen....

Planera så mycket när jag vet att jag kommer att inte kunna fullfölja pga värken. Men måste nog ändå försöka och se hur det går.


Skit samma.

Blir inte bättre utan denna operation.


Sitter här i sängen med min data brevid mig.

Kanske ska kolla på en film under tiden man spelar lite spel.


Ha en bra kväll och sorry för all min negativa energi jag spred här.....



Av Marie Karlsson - 17 mars 2011 09:10


LOTTA

 

  

 

Lotta föddes den 25 juni 1987.

 

Tyvärr föddes min älskade dotter med en dålig start i sitt liv. Hon föddes med "ryggmärgsbråck ( spina bifida)" och "vattenskalle ( hydrocephalus)".

Efter förlossningen fick hon åka till Lund för sin operation. Dom skulle rengöra ryggen och sluta igen hålet.

När Lotta var 8 dagar gammal upptäcktes hennes vattenskalle. Dags för opertaion nr 2. Denna gången fick hon en "shunt" inopererad. Shunt är en smal liten slang som går från skallen ner i magen. Som hjälper vätskan att cirkulera så huvudet inte växer.

 

Nu började Lottas och min vardag. Det var massor av sjukgymnastik för hennes ben. Jag hade pratat med läkaren och hans dom var att hon var förlamad. Aldrig tänkte jag. Min dotter ska inte vara lam hela sitt liv.

Så nu började jag visa henne hur benen fungerade. När Lotta var 2 år började hon krypa och ville försöka stå på sina ben. Varje dag så hade jag henne på mina fötter och visade henne hur man skulle göra.

Hennes fötter var så sneda att dom gav henne ortoser på fötterna och upp mot vaden. Dessa gav henne stabilitet så hon fick styrka i benen.

När Lotta var 3 år fick hon sin rullartor. Hon var så stolt att hon kunde gå med detta hjälpmedel. När Lotta fyllde 4 år kunde hon ta sina egna steg utan hjälpmedel.

Lotta gav aldrig upp. Hon kämpade varje dag mot sitt handikapp.

 

Idag kan hon gå kortare sträckor, hon har sin elmoped, sin rullstol. Framförallt....... hon är väldigt självständig.

 

Lotta är min stora idol och förebild. En som aldrig gav upp.

Hon kämpar varje dag med sitt handikapp.

Jag har aldrig sett någon med ett sånt självförtroende och någon som har kämpat som hon.

 

Min älskade dotter. Du betyder allt för mig. Tack min älskade dotter för att du gett mig så mycket kärlek och glädje under alla dessa åren.

Nu ska du in i nästa fas i ditt liv.

 

Flytta hemifrån. Den dagen , den sorgen.....

 

ÄLSKAR DIG AV HELA MITT HJÄRTA MIN GOA DOTTER. DU ÄR MITT ÖDE OCH MIRAKEL. UTAN DIG HADE JAG INTE VARIT HEL. DU ANAR INTE HUR MYCKET DU BETYDER FÖR MIG. TACK FÖR ATT DU ÄR DEN DU VALDE ATT BLI.

INGEN MAMMA UTAN SIN LOTTA.

 

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards