somelady

Alla inlägg under februari 2011

Av Marie Karlsson - 28 februari 2011 18:10

Idag fick jag kontraktet på den nya lägenheten.

Jag vet att vi presis har flyttat in i denna. Vi har bott här i fyra månader.

Tyvärr är denna lägenhet för liten för oss. Toaletten är så liten att man inte kan vara två personer samtidigt där inne. Duschen känns som en liten sko låda.

Stackars Lotta som är handikappad får inte plats med sin duschstol.


Såg vi inte detta när vi tittade på lägenheten?

Jo, det gjorde jag.

Jag var tveksam att flytta in, men trodde att jag skulle vänja mig.

Men det går inte.

Köket är så litet att det är problem om jag har köksbordet uppställt. Idag har jag skruvat isär bordet och det står i källaren. Vi äter vid matsalsbordet.

Jag kan inte bo så här.

Vill ha ett fungerande kök och toalett.


Den nya lägenheten har vi större badrum, större kök.

Kände att där kommer jag stormtrivas. Fanns inga tvivel på något.

Det är så viktigt att man trivs till hundra procent.


Nu ser vi fram emot flyttningen. Så underbart att vi kommer få mycket hjälp av Emmys kompisar. Det är inte mycket vi kommer att bära.


Nu ska vi bara vila och ta det lugnt. Väntar på besked om Uffes operation.


Ha en underbar dag mina vänner :)



Av Marie Karlsson - 27 februari 2011 13:14


Usch för denna helgen,....


Har mest legat och haft skallevärk. Migränen har gjort sig till känna. Men inte brutit ut helt. Hade kanske varit bättre om jag hade fått ett ordentligt anfall än känna av den hela helgen.

Idag känns det som att skallen ska spricka, mår illa. Men det vill inte bryta ut ordentligt :(


Dags för mig att ligga i sängen igen och hoppas att det går över.

Dricker hela tiden men det hjälper inte :(


Ledsen för ett tradigt inlägg. Men orkar inte skriva så mycket idag.

Hoppas jag e piggare i morgon och då blir det bättre inlägg :)


Ha en bra söndag med era familjer



Av Marie Karlsson - 25 februari 2011 23:36

Idag har vi haft en underbar dag jag och Uffe.


Länge sen vi hade en heldag för oss själva.

Vi åkte till stan i förmiddags. Gick runt i olika affärer och tittade mest. Vi gick till och med in och tittade på konst.

Sen bjöd min älskade man mig på middag :)

Jag åt fläskfile och min man åt en libanesisk rätt. Mums


När vi kom hem så kände jag min fruktansvärda migrän komma smygande. Tog tabletter men dom hjälpte inte.

Nu sitter jag här med skallevärk och illamående :(


Lena och Mats kom förbi på lite vin och ostbricka. Helmysig kväll :)

Överraskade Lena med ett halsband, Hade köpt vänskaps halsband. Hon blev överlycklig. Kände mig som en fjortis när vi bytte smycke :))))


Emmy, Anders och Jesper kom hem i några timmar. Emmy ville ha naglar. Så jag gjorde naturella på henne. Emmy hade köpt mina kaffemuggar :) Oh, vad lycklig jag är över dom. Har önskat mig dessa så länge. Muggarna finns i serien 2  och en 1/2 män.....

Dom kom hem med vår älskade hund. Hon har varit hos Emmy och Anders under lovet. Konstigt att man kan sakna en hund så innerligt.


Stackars Lotta, hon har så ont i sin rygg. Nu börjar jag också bli irriterad. Dom har lovat henne denna ryggoperation så länge nu. Hennes smärtor blir bara värre och värre. Nu ringer jag Lund på måndag och skäller på dom.


Nu ska jag krypa ner i sängen. Lägga mig bakom min kärlek. Känna hans kärlek strömma ut ur hans kropp. Bara ligga och hålla om honom, Så skönt att somna med min kind mot hans rygg. Vakna och känna att man kan krypa in i hans famn och somna om en stund igen.

Det är kärlek <3



Av Marie Karlsson - 24 februari 2011 18:26

Våldet är hemskt.


När våldet kommer in i familjen blir man panikslagen.

Igår blev min man överfallen på sin arbetsplats.

Han är busschaufför.

Det var några som åkte buss. Tyldigen hade det skett en olycka i bussen. En gravid kvinna hade kräkts. Uffe frågade varför dom inte bad honom att stanna bussen så han kunde stanna och släppa ut henne? Varför dom inte sa att en olycka hade skett? Varför dom bara stack?

Dom tålde inte att bli tillsagda.

Uffe fick stryk av en bland dessa som han tillrättavisade.

Uffe gjorde en polisanmälan. Polisen såg allvarligt på misshandeln. Våld mot tjänsteman.

Idag fick Uffe reda på att han hade dragit ihop ett gäng igår kväll och stoppade bussar. Dom letade efter honom. Ville ge honom mer stryk tydligen.

Vad händer nu?

Ska Uffe jobba som inget hänt?

Ska han utsätta sig för att dom ska slå ner honom?

Vad händer om dom kommer in i bussen och han är 5 mil från stan?

Trycker han på larmknappen tar det 20 min för polisen att komma. Vad händer under den tiden?


Jävla idioter som inte kan ta emot en tillrättavisning när dom gjort fel.........


Tryggheten är borta........



Av Marie Karlsson - 24 februari 2011 01:20

Det finns människor man aldrig har träffat i verkliga livet.

Vänner man fått genom internet.

Vänner som läser det man skriver och förstår hur man har det.

Sen har man vänner i verkliga livet. Som finns i min närhet.


Det finns en speciell tjej som jag har tagit till mitt hjärta.

Lilith heter hon. Denna tjej har gått igenom så mycket hemskt som vissa aldrig kommer någonsin att komma i närheten av.

Jag förstår att hon mår dåligt och har sin mörka perioder.

Önskade jag kunde göra mer för henne.

Det enda jag kan göra är att sträcka ut min hand och guida henne genom detta mörker.

Du ska veta hur speciell du är Lilith.


Jag har inte många vänner. Jag har hellre få riktiga vänner än många falska vänner.

Jag har en vän som heter Lena. Hon betyder så mycket för mig. Hon är som en syster. Hon förstår mig, se när jag mår dåligt, hon finns där, hon lyssnar, hon får mig att skratta. Hon har hjälpt mig genom mycket. Utan henne hade jag aldrig tagit mig igenom allt som hänt runt mig.

Älskar dig min vän <3


Lotta som bor i Umeå är en underbar vän. Hon sjöng på vårt bröllop. En fantastisk sångröst :)

Hon är nog den ende som förstår hur jag har det med Uffe. Hon känner honom väldigt väl. Så skönt att det finns någon som tror mig och vet hur jag har det.

Tack Lotta för att du finns och tror på mig. Det betyder enormt mycket <3


Mina allra bästa vänner är mina barn.

Dom vet allt om mig. Utan dom skulle jag inte sitta här och skriva.

Ni är allt för mig.

Mina mirakel och öden. Älskar er så innerligt <3


Min före detta man Stefan, barnens pappa är en väldigt viktig vän för mig. Allt vi gått igenom sen vi träffades, barnens födelse och alla sjukdomar har gjort att vi är vänner för livet. Vi skildes som bästa vänner.

Han är viktig för mig. Han är som en bror. Kan prata med honom om allt.

Tack för att du finns :) <3


Min nuvarande man är en sann vän. Han lyssnar och förstår mig. Han har stöttat mig hela tiden i min sjukdom. Han har aldrig behandlat mig annorlunda. Visst har han sårat mig. Men det är ett annat kapitel. Vänskapen och kärleken vi har mellan oss är så speciell. Varje dag är ett nytt äventyr med honom.

Älskar dig av hela mitt hjärta <3


Vännerna är viktiga i mitt liv.

Utan er hade jag inte varit den jag är.

Tack för att ni älskar mig för den jag är.





Av Marie Karlsson - 22 februari 2011 23:17

Kärleken mellan mig och Uffe är stark.

Mycket har hänt mellan oss. Ibland måste man förlåta och försöka finna en väg tillbaka.

Tydligen var detta ett tecken med hans sjukdom.

Att man värdesätter kärleken på ett nytt sätt.

Man kan inte leva i det förflutna. Att man tar tag i sina problem.

Att man ser vilka som är viktiga i sitt liv.

Fantasierna existera inte.


Nu måste vi finna styrkan. Styrkan att slåss för denna hemska sjukdom

Cancern


Jag är så tacksam att jag har mina vänner som orkar lyssna på mig. Lyssna på min rädsla och oro.

Dom stöttar mig när jag behöver det.


I morgon ska Uffe jobba. Kan känns skönt för honom att han får annat att tänka på. Slippa sitta hemma och grubbla.

Nu väntar vi bara på kallelsen för operationen.

Hoppas den kommer snart så man får detta överstökat.


Kärleken till Uffe har alltid varit innerlig.

Han är mitt öde, mitt syre, min glädje.


Älskar dig <3


Av Marie Karlsson - 22 februari 2011 11:36

Här kommer kort på hur det ser ut efter vår ommöblering.


                      


Har öppnat upp i hallen och köket.

Eftersom vi är lite trångbodda behövs det yta.



Av Marie Karlsson - 20 februari 2011 20:19

Idag körde jag hem Emmy till Anders igen. Hon tog med sig hunden denna vecka. Tyckte vi behövde lugn och ro.


Saknar henne redan. Hon är vår virvelvind. Blir så tyst och tomt när hon inte är hemma.

Man tänker inte så mycket när hon är i närheten. Alltid fart och fläkt ......

Idag när vi städade hittade vi massor av brev som Emmy skrev för snart två år sen. Såg i hennes ögon att det smärtade henne.

Breven var under hennes mörkaste period i livet.

Är så glad att hon är lycklig och lever livet idag. Hon är så kär i Anders. Dom har varit tillsammans sen sept 2009.

Deras kärlek är så innerlig.


Är helt slut nu.

Idag har vi möblerat om hela dagen och vi är långt ifrån klara. Tvätten är så tråkig. Idag blev det att jag tvättade alla kuddar, täcken och bäddmadrasser.

I morgon blir det mer tvätt och möblering.

Tur man har detta att göra just nu. Tänker inte lika mycket.


Nu blir det att slänga sig i duschen, sen lägga sig i soffan för kolla in en bra film.


Have a great evening with your family my friends <3


Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards