somelady

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Lotta

Av Marie Karlsson - 17 mars 2011 09:10


LOTTA

 

  

 

Lotta föddes den 25 juni 1987.

 

Tyvärr föddes min älskade dotter med en dålig start i sitt liv. Hon föddes med "ryggmärgsbråck ( spina bifida)" och "vattenskalle ( hydrocephalus)".

Efter förlossningen fick hon åka till Lund för sin operation. Dom skulle rengöra ryggen och sluta igen hålet.

När Lotta var 8 dagar gammal upptäcktes hennes vattenskalle. Dags för opertaion nr 2. Denna gången fick hon en "shunt" inopererad. Shunt är en smal liten slang som går från skallen ner i magen. Som hjälper vätskan att cirkulera så huvudet inte växer.

 

Nu började Lottas och min vardag. Det var massor av sjukgymnastik för hennes ben. Jag hade pratat med läkaren och hans dom var att hon var förlamad. Aldrig tänkte jag. Min dotter ska inte vara lam hela sitt liv.

Så nu började jag visa henne hur benen fungerade. När Lotta var 2 år började hon krypa och ville försöka stå på sina ben. Varje dag så hade jag henne på mina fötter och visade henne hur man skulle göra.

Hennes fötter var så sneda att dom gav henne ortoser på fötterna och upp mot vaden. Dessa gav henne stabilitet så hon fick styrka i benen.

När Lotta var 3 år fick hon sin rullartor. Hon var så stolt att hon kunde gå med detta hjälpmedel. När Lotta fyllde 4 år kunde hon ta sina egna steg utan hjälpmedel.

Lotta gav aldrig upp. Hon kämpade varje dag mot sitt handikapp.

 

Idag kan hon gå kortare sträckor, hon har sin elmoped, sin rullstol. Framförallt....... hon är väldigt självständig.

 

Lotta är min stora idol och förebild. En som aldrig gav upp.

Hon kämpar varje dag med sitt handikapp.

Jag har aldrig sett någon med ett sånt självförtroende och någon som har kämpat som hon.

 

Min älskade dotter. Du betyder allt för mig. Tack min älskade dotter för att du gett mig så mycket kärlek och glädje under alla dessa åren.

Nu ska du in i nästa fas i ditt liv.

 

Flytta hemifrån. Den dagen , den sorgen.....

 

ÄLSKAR DIG AV HELA MITT HJÄRTA MIN GOA DOTTER. DU ÄR MITT ÖDE OCH MIRAKEL. UTAN DIG HADE JAG INTE VARIT HEL. DU ANAR INTE HUR MYCKET DU BETYDER FÖR MIG. TACK FÖR ATT DU ÄR DEN DU VALDE ATT BLI.

INGEN MAMMA UTAN SIN LOTTA.

 

 
 
Ingen bild

sylvana fransson

17 mars 2011 10:13

läste om lotta stackars henne hon har fått lida tillräckligt tycker jag nu är det hennes tur att få det bra i livet. Jag kan inte fatta att folk kan ge sig på folk med handikapp det kan ju dom inte hjälpa att dom har det. Men det är ju så att dom som säger elaka saker om folk är dom som är värst dom kan ingenting om sjukdomar. Jag tycker att lotta snart kan få sin operation annars kan det bli värre för henne så hon blir förlamad o det vill vi ju inte skall hända. Bra kämpat av henne hon har en vilja av stål det skulle en annan med ha hihihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 16 september 2011 20:21

  Jag kommer att ha denna blogg lite nedlagd. Kommer inte att skriva så mycket på ett tag.   Känner att familjen är viktigare än denna blogg. Mycket har hänt och vi behöver bearbeta.   Hoppas ni har förståelse för detta mina vänner. K...

Av Marie Karlsson - 15 september 2011 06:15

  Usch, jag får så dåligt samvete mot familjen. Jag kan vara knäpp och kanske lite orättvis.   Jag har alltid varit pedant. När barnen var små gick det till överdrift. Jag städade nästan alla vakna minuter på dygnet. Jag kunde till och med ...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 21:27

  Idag har vi haft vår familjemöte.   Men idag var det bara jag som fick prata. Vi brukar ha våra möten där alla får prata och säga sin mening. Om det är någon/något dom är irriterade på så ska man ta åt sig och försöka lösa problemet. Al...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 00:28

  Nu e det tyst och lugnt här hemma. Alla sover och endast jag är vaken som vanligt.   Nu kommer tankarna igen.   Satt faktiskt och tänkte på mig själv. Hur jag är och vad jag står idag.   Jag är nog inte lätt att leva med. Jag gnäl...

Av Marie Karlsson - 12 september 2011 00:42

  Idag kom Emmy hem och var ordentligt dålig. Hon gick och lade sig för vila en stund. Efter någon timme kom hon och sa att hon inte kunde andas ordentligt.   Vi åkte in på en gång till jourläkarcentralen. Dom undersökte henne på en gång oc...

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards