somelady

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Dagen

Av Marie Karlsson - 28 april 2011 22:05


Här kommer en uppdatering om Uffes operation idag.


Vid kl 11 tog dom ner honom för operatio som ni läste innan.

Jag och Emmy åkte hem. Nu började min helvetes dag.

Timmarna har smugit fram av oro och ångest hela dagen.

Jag ringde in 2 gånger till intensiven och han hade inte kommit dit. Då började jag bygga min ångest och panik.

Lena ringde mig och hörde hur upprörd jag var. Hon kom hit och gav mig krafter att orka lite till.

Vid 18.45 ringde jag intensiven igen och då hade han kommit dit.

Fick prata med en helt underbar sköterska.


Hon berättade att operationen hade tagit sex timmar. Hela tjocktarmen är borta och att han har fått sin stomi. Sen hade det tillkommit komplikationer under operationen. Dom hade kommit åt hans mjälte. Så hans mjälte blev skadad och han har fått en blödning. Nu måste han ligga på intensiven tills i morgon middag för att dom ska hålla koll på mjälten.

Jag bröt ihop totalt och fick knappt luft.

Har inte fått information om cancern har spridit sig. Hon visste inte och hade inte fått den informationen heller.

Får prata med läkaren i morgon och då får jag alla besked jag vill ha.


VId 20 tiden ringde Uffe till mig. Han lät helt fördärvad.,

-"Marie kom in till mig. Jag behöver dig. Mår så dåligt.


Klart som fan att jag körde direkt till honom.

När jag väl kom fram 4 mil senare ville sköterskan som jobbade natten knappt släppa in mig. Efter lite ilska från mig så gav hon med sig. Fick 10 minuter med honom.

När han såg mig så började han nästan gråta av glädje.

Jag kände hur allt försvann och jag svimmade nästan av glädje när jag såg han i sängen.

Han hade en kateter för urinen, kanyler i båda händerna med slangar i dom, en kanyl i ryggen för smärtlindring och syrgas.

Han hade ett bandage från snoppen till mellangärdet och stomipåsen satt på höger sida om hans navel.

Jag satt och smekte han på magen. Han njöt och blev glad över att jag fortfarande älskar hans goa mage trots stomipåsen.

Klart jag älskar magen, skiter i om det hade suttit 15 påsar..... hans mage är ju min mys kudde :)


Han blev lugn av att träffa mig.

Jag kände en sorts lugn och av se honom. Ångesten och paniken är fortfarande kvar.

Det handlar ju om hans mjälte också mitt i allt.


I morgon ska jag ringa avdelningen vid lunchtid och kolla om han kommit tillbaka. Sen åker jag in till min kärlek.

Får ta kort i morgon för man fick inte på intensiven.


Hoppas ni har fått tillräcklig information för denna dagen. Har ni frågor så fråga på. Inga frågor är för dumma.


Hoppas jag får några timmars sömn i natt.

Har inte ätit något alls idag. Har ingen matlust.

Vill bara ha hem honom så allt blir normalt igen.

Saknar honom så det värker i mitt bröst.


Tack alla vänner för ert underbara stöd.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 16 september 2011 20:21

  Jag kommer att ha denna blogg lite nedlagd. Kommer inte att skriva så mycket på ett tag.   Känner att familjen är viktigare än denna blogg. Mycket har hänt och vi behöver bearbeta.   Hoppas ni har förståelse för detta mina vänner. K...

Av Marie Karlsson - 15 september 2011 06:15

  Usch, jag får så dåligt samvete mot familjen. Jag kan vara knäpp och kanske lite orättvis.   Jag har alltid varit pedant. När barnen var små gick det till överdrift. Jag städade nästan alla vakna minuter på dygnet. Jag kunde till och med ...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 21:27

  Idag har vi haft vår familjemöte.   Men idag var det bara jag som fick prata. Vi brukar ha våra möten där alla får prata och säga sin mening. Om det är någon/något dom är irriterade på så ska man ta åt sig och försöka lösa problemet. Al...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 00:28

  Nu e det tyst och lugnt här hemma. Alla sover och endast jag är vaken som vanligt.   Nu kommer tankarna igen.   Satt faktiskt och tänkte på mig själv. Hur jag är och vad jag står idag.   Jag är nog inte lätt att leva med. Jag gnäl...

Av Marie Karlsson - 12 september 2011 00:42

  Idag kom Emmy hem och var ordentligt dålig. Hon gick och lade sig för vila en stund. Efter någon timme kom hon och sa att hon inte kunde andas ordentligt.   Vi åkte in på en gång till jourläkarcentralen. Dom undersökte henne på en gång oc...

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards