somelady

Alla inlägg under juli 2011

Av Marie Karlsson - 31 juli 2011 22:57


Ibland känns det som att man driver en skönhetssalong :)


Idag blev det naglar på Emmy och sen plockade jag hennes ögonbryn.

Igår var det frisyrer för hela slanten :)


    Så här blev hennes naglar denna gången. Blå glitter gel och sen lite stickers på. Hon blev helnöjd i alla fall.


Idag har barnen varit och badat hela dagen. Var verkligen ett äventyr för dom. När dom kom hem så kom tröttheten och lite sura miner. Klart man blir sur när man är övertrött. Ludwig reagerade på kloret. Han blev svullen och röd runt ögonen och ner mot kinden.

Han sköljde ögonen och hade kyla på så det lindrade. Nu är han mycket bättre.


I morgon åker vi kanske till staden. Inget vi har bestämt i alla fall. Men känner att jag vill shoppa lite med Matilda och ha en tjejdag medan killarna gör sina saker i killaffärerna :)


Nu ska denna tant lägga upp benen i soffan och slappa bort en stund innan John Blund infinner sig med sin sand.


Kram på er


Av Marie Karlsson - 30 juli 2011 21:32


Idag har vi haft en helt underbar dag tillsammans med barnen.


Barnen sov till elva tiden idag. Tydligen var dom trötta trots protester kvällen innan när det var läggdags ;)


Ludwig fick sin speciella födelsedagspresent av pappa.

En klocka som farfar Börje hade.

 

Han blev väldigt glad över klockan. Ett minne av både sin egen pappa och farfar.

Sen fick han en ring av pappa. Ludwig älskar ringar som ska sitta på långfingret. Sen är det denna pyjamas som är så väldigt populär. Den får han i veckan eftersom den är beställd. Men den verkar inte komma så vi ska in till stan för handla en till honom.

Sen kom min mamma och Valle på lite tårta. Han och Matilda fick pengar.

  Min hemmalagade tårta till barnen.

Matilda fyller år i April och vi har aldrig barnen den månaden. Hon blev så glad att hennes namn fick också stå på tårtan.

Matilda fick en mobiltelefon i present och även hon ska få denna pyjamas :)


Sen kom Emmy och Anders. Då var lugnet över.

Ludwig fick en heldag på äventyrsbadet i Växjö med dom. Han jublade av glädje. Tydligen behöver man inte köpa dyra presenter :)

Sen blev det dags att vara frisör till gänget.

Emmy och Anders skulle blonderas.

Klippte sidorna på Anders. Emmy fixade jag sidecut på när färgen hade verkat klart.

Sen var det Matildas tur. Emmy färgade hennes hår brunt och gjorde sidecut på henne också.

  Det är ingen riktig färg vi sätter i håret. Utan hon har toning.

Hon är så stolt över sin sidecut. Nu är hon som Emmy. Hennes stora idol.

Emmy är bäst eftersom hon älskar mode, naglar, hår och mycket annat som Matilda gillar.

Som sagt. Matilda är vår mini fjortis :)


Stefan kom också upp på en kopp kaffe. Ungarna älskar honom. Stefan är mina barns pappa. Vi har alltid haft en helt fantastisk kontakt trots skilsmässan. Det som är så roligt är att Uffe och han är så bra vänner :)


Sen hade vi roligt med den småländska dialekten som Ludwig och Matilda har så svårt med. Vi retade dom med konstiga ord vilket gjorde att kriget på hur man ska prata var igång :P


Så i morgon blir det en heldag i badhuset :)


Kram på er alla och ha en helt underbar lördagskväll.



Av Marie Karlsson - 30 juli 2011 00:40


DET ÄR INGEN VANLIG DAG DET ÄR LUDWIGS FÖDELSEDAG!


GRATTIS PÅ DIN 12 ÅRS DAG LUDWIG <3


Fattar inte vad tiden tar vägen.

Träffade Uffe 2003 och då var Ludwig 4 år gammal.

Har sett dig växa upp till en helt underbar stilig kille.

Du är en speciell person Ludwig. Din personlighet är helt underbar.

Du är fantastisk när du skrattar med hela kroppen. Man smälter bort.

Saknaden efter dig är fruktansvärd under perioden vi inte träffas.

Tiden går såååå sakta känns det som. När ni väl är hos oss så rusar tiden iväg och det känns som att man inte hinner med något förrän det är dags för er att åka hem.

Tur det finns telefon. Men tyvärr är det värsta du vet. "Att prata i telefon"


Idag blir det massor av tårta, kakor och massor av kärlek.

Tror du hoppar jämfota av glädje när du öppnar dina paket.


Du ska veta Ludwig att du betyder så mycket för mig.

Du är ett mirakel för dina föräldrar. Men känner att du även är ett mirakel för mig. Fast på ett annat sätt.

Min kärlek jag har inom mig till dig är så speciell. Du har något som gör att jag älskar dig.

Det du har är din personlighet.


Jag älskar dig nu och för alltid Ludwig.

Glöm aldrig bort dig själv.

Av Marie Karlsson - 28 juli 2011 13:59


Jag blir så arg, ledsen och frusterad när jag och Lotta bråkar.


Jag har alltid behandlat min dotter med respekt och framför allt jag har alltid sett henne som frisk och inte handikappad.

Jag vet vad hon klarar och inte klarar.

Det jag begär är inte mycket.


Jag vill att hon ska ta hand om sig själv. Sköta sin hygien, städa det hon klara, ta ansvar för pengar, laga mat..... allt sånt som hör till när man flyttar hemifrån.

Vill ju att hon ska vara självständig. Att hon blir fri från sin mamma.

När hon inte sköter det hon ska blir jag både ilsk och frusterad.

Jag blir det av kärlek för henne.

Hur ska hon klara en lägenhet om hon inte klarar av att sköta ett enda litet rum?

Jag vill bara det bästa för henne.

Hon är mitt allt.

Ibland undrar jag om jag ställer för höga krav.

Jag har aldrig bett henne att dammsuga och torka golvet. För jag vet att det är jobbigt för henne. Det sköter jag. Likaså att bädda hennes säng.

Men hålla rent, plocka upp skräp, ta ut disken som hon klarat av att bära in anser jag är inte för höga krav.


Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon inser att jag gör det av kärlek.

Jag tjatar inte för det är roligt.


Älskar dig av hela mitt hjärta gumman. Jag vill bara det bästa för dig.

Att du ska ha en lycklig framtid.

En framtid fylld med kärlek och harmoni.


  U are my everyting. My destiny and miracle. U are my hero


Love so much my beautiful daughter.

No mom without her Lotta <3


Av Marie Karlsson - 28 juli 2011 12:40


Inte dåligt att den gamle kan fortfarande........


Hoppas ni gillar denna bloggen. Om ni tycker färger och teckensnitt är fel.

SÄG GÄRNA TILL


Kram på er alla


Av Marie Karlsson - 28 juli 2011 00:22


Jag älskar sommaren.

För det första så blommar hela naturen upp i sprakande färger. Det luktar helt underbart ute.

Alla är så mycket gladare.

Det är värme och sol.

Vi har barnen hos oss i fyra hela veckor.

Det är semester.

Vi umgås.


Idag har vi haft helt underbart väder.

Varmt och soligt.

Här kommer lite bilder på vår underbara dag vid poolen


Min underbara dotter Lotta

  Min underbara dotter Emmy          

 Underbara härliga Ludwig      

Underbara söta Matilda        

Nu kommer det blandade kort på min härliga familj.

Anders(svärson) Emmy ( dotter) Lotta ( Dotter) Ludwig (bonus son) Matidla (Bonus dotter) Sebastian ( Kompis son ) Uffe ( min älskade man)

                   

Ni får förlåta mig att jag inte bloggar varje dag. Men jag umgås så mycket jag kan med barnen dessa fyra veckor dom är hos oss. Jag sitter mest vid datan när dom lagt sig. Ibland är jag för trött för bloggen.


I morgon ska jag göra om lite i min blogg.

Hoppas ni kommer gilla den :)


Var på bilbingo med min mamma och Valle i kväll. Kände jag vill ha lite egen tid. Tyvärr vann jag inget. Valle vann 3000 kr turgubben :)


Godnatt vänner :)

           

Av Marie Karlsson - 25 juli 2011 23:27


Äntligen ville Ludwig klippa sig :)

Han fick välja själv. Jag ville han skulle ha lite längd uppe på huvudet och kortare vid sidorna. Men icke.

Kort runt om


Visst e han snyggare i kort hår.....


I morgon har dom äntligen lovat sol på vår himmel.

Då blir det att åka till sjön med en fikakorg.

Häromdagen gick min spis sönder. Ringde om en felanmälan. Idag kom dom för kolla plattan som var trasig. Varje gång du satte på den så slog den ut strömmen.

När han bytt plattan så fungerade inte två andra plattor. Slog ut strömmen totalt och huvudproppen i källaren.

Okej, vi bestämde att han skulle komma i övermorgon med nya plattor till spisen. Kände att jag klarade mig med två fungerande och en ugn.

Ikväll hade jag och Matilda tänkt baka inför morgondagen vid stranden. Öppnar upp barnspärren på spisen och vrider på för ugnen.

PANG sa det och strömmen slogs ut igen.

Nu har jag ingen ugn heller. Nu vågar jag inte använda denna livsfarliga spis.

Dom får byta ut hela spisen.


Just nu sitter far och son framför TV:n och kollar in Johan Falk.

Jag fundrar på att krypa ner under täcket.

Sov inte en blund i natt.

Jäkla mage.

Hoppas på mer sömn denna natt.


Kram vänner



Av Marie Karlsson - 25 juli 2011 14:13


Min älskade dotter Lotta föddes handikappad som ni vet.

Som ni har läst innan skulle hon vara rullstolsbunden. Det var ett beslut som jag inte accepterade. Lotta ville verkligen gå. Men Lottas envishet och träningen vi gjorde tillsammans gav henne möjligheten att kunna gå.


Man har sett år för år hur mycket sämre hennes gående har blivit. Hur trött hon blir i benen och ryggen.

Nu har Lotta upptäckt detta själv.

Igår bröt hon ihop.

Hon var så ledsen för hon inte orkade stå vid vasken och bre sin smörgås. Att hon blev så trött i benen.

Hon har börjat inse hur svaga benen igentligen är.

Nu har vi pratat jag och Lotta. Hon kommer att börja prata med en psykolog så hon kan bearbeta denna förlusten.

Det blir en stor sorg och förlust för henne att bli rullstolsbunden. Hon har trots allt varit gående i 20 år.

Mitt hjärta brister när jag ser hennes sorgsna ögon.



Jag vet att Lotta tar sig igenom detta. Hon är en väldigt stark person.


VI ÄR MÅNGA SOM STÖTTAR HENNE.


ÄLSKAR DIG MIN ÄLSKADE DOTTER <3



Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards