somelady

Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Tankarna

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 00:28


Nu e det tyst och lugnt här hemma.

Alla sover och endast jag är vaken som vanligt.


Nu kommer tankarna igen.


Satt faktiskt och tänkte på mig själv.

Hur jag är och vad jag står idag.


Jag är nog inte lätt att leva med. Jag gnäller aldrig på familjen men ställer ganska höga krav. Kraven jag ställer är att dom ska ta hand om sig själva, ställa upp hemma och sköta sina arbeten/skola.

Dom vet att jag gör det av kärlek.

Jag hatar att alltid vara sjuk. Tror inte det är lätt för familjen att alltid ha mig sjuk.

En dag sa Emmy att jag vilar för mycket. Sen dess försöker jag aldrig vila. Känner att hon kanske har rätt. Men hon vet inte heller hur trött jag är. Vad sjukdomen gör med mig.

Men vill inte att barnen ska se mig trött och nere. Vill att dom ska ha en pigg och glad mamma.

Därför kommer allt på natten. När ingen ser mig.

Då kommer mina tårar, min ångest och paniken.

Imorgon ska jag till min läkare. Mamma och Emmy ska följa med mig. Känns skönt faktiskt att inte åka ensam.

Då får dom höra hur jag mår. Inte att dom misstro mig. Men ibland känns det som att dom gör det.


Jag är långt ifrån perfekt. Har gjort så många misstag i mitt liv.

Men utan dessa misstagen hade jag inte lärt mig livet. Hade inte blivit den person jag är idag.

Jag gör fortfarande misstag.

Men jag står för dom misstag jag gör. Ber om förlåtelse och försöker rätta till det jag har gjort.


Är jag trygg med mig själv?

Nej, långt därifrån.

Är jag lycklig?

Ja, jag är lycklig med min familj.


Jag slåss fortfarande med mina demoner jag har inom mig.

Bearbeta allt.


Att jag klarar vardagen är min familjs förtjänst. Utan dom hade jag inte orkat slåss.

Dom är allt för mig.


Tack min underbara familj för att ni finns i mitt liv.


Älskar er av hela mitt hjärta


Kram vänner

 
 
tankar från en helt vanlig ungdom

tankar från en helt vanlig ungdom

13 september 2011 01:42

Hoppas det går bra imorgon hos läkaren, kram

http://ungdomstankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 16 september 2011 20:21

  Jag kommer att ha denna blogg lite nedlagd. Kommer inte att skriva så mycket på ett tag.   Känner att familjen är viktigare än denna blogg. Mycket har hänt och vi behöver bearbeta.   Hoppas ni har förståelse för detta mina vänner. K...

Av Marie Karlsson - 15 september 2011 06:15

  Usch, jag får så dåligt samvete mot familjen. Jag kan vara knäpp och kanske lite orättvis.   Jag har alltid varit pedant. När barnen var små gick det till överdrift. Jag städade nästan alla vakna minuter på dygnet. Jag kunde till och med ...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 21:27

  Idag har vi haft vår familjemöte.   Men idag var det bara jag som fick prata. Vi brukar ha våra möten där alla får prata och säga sin mening. Om det är någon/något dom är irriterade på så ska man ta åt sig och försöka lösa problemet. Al...

Av Marie Karlsson - 12 september 2011 00:42

  Idag kom Emmy hem och var ordentligt dålig. Hon gick och lade sig för vila en stund. Efter någon timme kom hon och sa att hon inte kunde andas ordentligt.   Vi åkte in på en gång till jourläkarcentralen. Dom undersökte henne på en gång oc...

Av Marie Karlsson - 11 september 2011 16:07

  Förlåt att jag inte sköter om min blogg ordentligt.   Har inte haft tid. Har bara för mycket runt omkring mig. Då blir tyvärr bloggen lidande.   Jag avslutade min anonyma blogg idag. Den kändes inte rätt. Men har pratat med familjen...

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards