somelady

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Operationsdagen.

Av Marie Karlsson - 28 april 2011 13:06


Vid halv sju i morse kom Uffe och lade sig bakom mig.

Han skakade i hela kroppen av rädsla. Vi låg och pratade om operationen, stomi och framtiden.

När jag hade lugnat honom så skulle han dricks sin energy dryck och duscha.

Vid halv 9 åkte vi och hämtade Emmy. Sen körde vi direkt till sjukhuset.


När han kom in så fick vi sätta oss i dagrummet.

Sen kom sköterskan och gav honom sitt armband och sjukhuskläder. Sen fick han ett klyx för tömma en liten bit i tarmen.

Vi satt en stund i dagrummet och pratade innan dom kom och sa att det var dags för operation.

Jag bröt ihop totalt när jag skulle krama om honom. Ville inte släppa taget medan jag viskade hur mycket jag älskar honom.

När jag gick hörde jag hur han sa till Emmy;

"Ta hand om mamma nu "


Värsta är nu att jag ska vänta på samtalet från operationsläkaren.

Kan inte sluta gråta.

Känner mig sååååååå tom.


Här kommer lite bilder från idag.


  Utsikt utanför sjukhuset. Vackert :)


  Sprutan jag gav honom i magen :) Han var livrädd att jag skulle sticka fel....


 

Här sitter han i sina sjukhuskläder. Stunden efter jag tog bilden kom sköterskan och sa att nu var det dags för operation.



Mer bilder kommer in här varje dag så ni får följa honom i sitt tillfrisknande.



 
 
Ingen bild

Bibi

28 april 2011 13:22

Tänder ett ljus för er och tänker på er. Kramar

 
Ingen bild

sylvana fransson

28 april 2011 13:29

usch jag grät lite med när jag läste vad du skrivit, men detta går bra skall du se. Du får höra av dig när dom hört av sig så vi får veta hur det går för din man.

MÅNGA VARMA KRAMAR FRÅN OSS HÄR

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 16 september 2011 20:21

  Jag kommer att ha denna blogg lite nedlagd. Kommer inte att skriva så mycket på ett tag.   Känner att familjen är viktigare än denna blogg. Mycket har hänt och vi behöver bearbeta.   Hoppas ni har förståelse för detta mina vänner. K...

Av Marie Karlsson - 15 september 2011 06:15

  Usch, jag får så dåligt samvete mot familjen. Jag kan vara knäpp och kanske lite orättvis.   Jag har alltid varit pedant. När barnen var små gick det till överdrift. Jag städade nästan alla vakna minuter på dygnet. Jag kunde till och med ...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 21:27

  Idag har vi haft vår familjemöte.   Men idag var det bara jag som fick prata. Vi brukar ha våra möten där alla får prata och säga sin mening. Om det är någon/något dom är irriterade på så ska man ta åt sig och försöka lösa problemet. Al...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 00:28

  Nu e det tyst och lugnt här hemma. Alla sover och endast jag är vaken som vanligt.   Nu kommer tankarna igen.   Satt faktiskt och tänkte på mig själv. Hur jag är och vad jag står idag.   Jag är nog inte lätt att leva med. Jag gnäl...

Av Marie Karlsson - 12 september 2011 00:42

  Idag kom Emmy hem och var ordentligt dålig. Hon gick och lade sig för vila en stund. Efter någon timme kom hon och sa att hon inte kunde andas ordentligt.   Vi åkte in på en gång till jourläkarcentralen. Dom undersökte henne på en gång oc...

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards