somelady

Alla inlägg under februari 2011

Av Marie Karlsson - 16 februari 2011 10:04

Idag har man varit och gjort rektoskopi..... FY FAN säger jag bara.

Föder hellre barn utan bedövning.....

Nu är jag sååååå öm i baken att jag knappt kan sitta.

Ibland måste man genomlida hemska undersökningar. BLÄÄÄÄÄÄÄ

 

Usch säger jag. Ibland vill man bara lägga sig under täcket och inte komma fram förrän allt e fixat och klart.

Ibland orkar kroppen inte med allt som e runt omkring. Känner mig så trött hela tiden.

Kanske dags att gå långpromenader varje dag för att få mer energi.

Men varför är det sååååå innerligt svårt att få tummen i häcken och ta denna promenad????

Kanske för man är lat och bekväm. Behöver en STOR spark i baken som jag kommer igång.

Om jag nu ska på detta bröllop i Cambridge i sommar måste jag gå ner några kilon för se någolunda bra ut.

BLääääääääääää

Hatar känna press på mig


Idag har jag en

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ DAG

 

Kanske ska vila en stund och se om jag stiger upp på rätt sida av sängen.


Känner mig som en trotsig tonåring idag........





Av Marie Karlsson - 15 februari 2011 21:18

Nu ska vi inte prata om sjukdomar. Usch......


Jag har problem.

Flyttat från ett stort hus till en lägenhet.

Alltså.

Vi har för mycket möbler känns det som.


Nu ska det rensas, öppna upp ytan lite, möblera om i hela lägenheten.

Finns en person som hatar detta

MIN MAN


Men vi måste. Just nu känns det som att det är möblerna som bor här.

Vi får inte plats.


Så hoppas att det blir gjort sista helgen denna månaden.

Jag ser fram emot att få lite mer öppet hemma. Kommer att bli mer lättstädat.


Ska ta massor av kort hur vi har det NU

Sen massor när vi är klara.


Ni ska få betygsätta vilket som var bäst.

DÅ ELLER NU

 

Nu är det dags för denna gamla kärring att inta soffan. Lägga benen i högläge och ett varmt täcke på mig. In med en bra film i DVD:n-...... Sen rör inte jag på mig :)


Kram mina vänner <3



Av Marie Karlsson - 15 februari 2011 19:41

I går skrev jag lite om min tarmsjukdom Chron


Har haft ett helvete dessa dagar med min mage. I morgon ska jag träffa min läkare och göra en rektoskopi.

Som tur är får jag massor av smärtlindring eftersom jag har så fruktansvärt ont.


Nu kommer del 2:

Det är inte bara magen och min tumör jag har problem med. Utan jag har hudcancer också.

2007 fick jag ett litet sår på näsan som inte ville läka. Aldrig i livet att jag beställer tid till läkare för ett litet sår. Var hos läkaren för en annan sak. Passade på att fråga om min näsa. Han sa direkt att han skulle skicka en remiss till hudmottagningen.

Fick tid ganska fort.

Jag och min man kom in och han tittade på min näsa.

Sa bara:

Det är cancer.

Jag hörde ordet men det var presis som att han pratade med någon annan.

Det är inte den elakartade sorten jag har. Men den blir om jag inte sköter min behandling och om jag fortsätter att sola.

Nu har jag gått på behandling i 4 år.

Får sprutor i ansiktet, fryser, krämer och tabletter.

Nu har det blommat upp på flera ställen i mitt ansikte.

Jag har på hakan ( 4 olika ställen), på kinden, ögonbrynet, hårfästet och inne i mina öron.

Var hos min hudläkare för några dagar sen. Ska prova en väldigt stark kräm igen i en månad. Om denna inte ger några reslutat ska dom eventuellt operera mig och sen stråla.

Min största rädsla är att detta ska bli elakartat. Är nog mest rädd eftersom jag har en tumör på bi njuren, min tarminflammation.

Min kusin fick en hudcancer också. Den var väldigt elak. Han avled den 8 januari. Det var inte hudcancern som tog honom utan det var lungiflammation. Men det var ändå så allvarligt att han skulle inte överleva cancern.

Jag är rädd.

Rädd att det ska bli likadant. Men jag ska nog lägga den rädslan åt sidan. Finns så många olika sorters cancer. Men rädslan finns där.


Ibland undrar jag varför jag ska drabbas av så mycket.

 

Denna cancern jag har fått i mitt ansikte är av all solning jag gjort i mitt liv.

Vill varna alla som älskar solen.


SOLA MED HUVUDET. SLUTA TÄVLA OM VEM SOM ÄR BRUNAST.

 

INTE VÄRT DET. NI KAN FÅ CANCER

 

Jag kommer att skriva om del 3.


Den sista tiden har jag fått problem med hjärtat.

Det slår oregelbundet och kan inte få hjärtat att lugna ner sig.

Har varit inlagd på HIVA och fick väldigt mycket medicin för att få hjärtat att lugna ner sig.

Flera gånger i veckan rusar mitt hjärta.

Jag tror det beror på sjukdomarna jag har. Att min kropp säger ifrån.

Nu väntar jag på en utredning om mitt hjärta.
Ska äntligen få ett svar på varför det rusar.


Utan min familj hade jag inte tagit mig igenom allt detta.

Dom har stöttat mig, gett mig kärlek och trott på mig.


JAG ÄLSKAR ER AV HELA MITT HJÄRTA.


Av Marie Karlsson - 14 februari 2011 22:11

Kommer att dela in detta inlägg i olika delar.


Ingen vill höra om någon annans hälsa. Men känner att jag måste får skriva av mig lite.
Är verkligen inte ute efter att någon ska tycka synd om mig eller att jag är ute efter sympati.

Måste bara få det ur mig.


Del 1.

Har nästan alltid haft problem med min mage. I så många år har jag fått höra att jag är jäktad, inbillnigssjuk, problem hemma och mycket annat.

Man blir frusterad när det inte finns en enda läkare som trodde på mina smärtor.

2003 träffade jag min man. Jag flyttade till Umeå. Min man tjatade på mig att uppsöka läkare. Han har problem själv med sin mage. Han lider av Ulcerös Colit. Så han förstod att något var fel.

Jag träffade en läkare på gastro mottagningen i Umeå som lyssnade på mina besvär. Han tog massor av prover och sa att är dom inte som han misstänker skulle jag få en ny provtagnings tid om tre månader.

Hörde inget och var glad att dom fann inget med min mage. Då hade jag tydligen varit inbillningssjuk.

Tre månader gick och jag tog mina prover. En vecka efter provtagningen fick jag en läkar tid. Enligt mina prover från första gången och denna gången visade det sig att dom misstänkte jag led av Crohn´s sjukdom. Inflammatorisk tjock- och tunntarm.

Nu började mitt helvete. Undersökningarna haglade över mig. Inga lätta var det. Hamnade ganska ofta på sjukhus under denna tiden för blod i avföringen.

Efter alla undersökningar fick jag min diagnos.

Chron´s sjukdom

Mitt i allt beslutade vi att flytta tillbaka till småland.

Läkaren jag hade i Umeå ville operera mig. Eftersom det inte blev bättre med min medicin.

Undrade om dom tar över här nere och att dom kommer utföra operationen. Svaret jag fick gjorde att vi flyttade.

Nu började mitt riktiga helvete.

Fick en läkare som ändrade min diagnos till IBS....Alltså en störning i tarmen

Nu fick jag höra att jag inte hade ont, att jag var en besvärlig patient som gnällde över blod, smärtor och feber.

Inte en enda gång under dessa åren har jag fått en ordentlig undersökning. Mina blodprover visar att jag har en inflammation.

Efter mycket om och men fick jag en CT- röntgen över magen.

Då upptäckte dom en tumör på min bi njure.

Fortfarande så lyssnar han inte på mina smärtor och problem.

Har till och med gjort en anmälan till patientnämnden.


Nu har min mage lagt av helt igen. Blödningar, feber och enorm smärta.

Klart som fan att akuten inte lyssnar på mig när han har ändrat min diagnos. Enligt dom är jag inbillningssjuk.


Hur kan jag vara det när mina blodprover visar hur sjuk jag är?

Hur kan jag vara det när dom har upptäckt en tumör på bi njuren?


Har jag simulerat mina prover?

Har jag ritat dig min tumör?


Är så jävla trött på denna jävla sjukvård.


Orkar inte med smärtan jag bär varje dag.

Är så låst i hemmet tack vare min smärta och diarré anfall varje dag.


Av Marie Karlsson - 14 februari 2011 08:32

I morse vaknade jag kl kvart i sex.

En liten kille kom och var så ledsen. Han sa att han inte hittade mig och var rädd. Han kröp ner hos mig och somnade om på min arm.

Att man kan känna så mycket kärlek till ett annat barn. Hjärtat slog några extra slag av tacksamhet. Tacksamhet att man kände att det finns en liten som behövde min trygghet.

Jag avgudar mina kusinbarn. Dom ger mig så mycket glädje och lycka.

Så länge sen man kände en sån här känsla av att någon behöver mig. Klart att mina egna barn behöver mig. Men det är på ett annat sätt. Dom är ju snart vuxna och då är deras behov annorlunda.


  

Gosiga Sebastian.


I dag blir det en lekdag.

Vi ska hem till Lena så barnen får leka med hennes son.

I kväll ska vi laga en god middag till Uffe som kommer hem från Tyskland.

Sen blir det lite mys med godis och en film.

Visst e det måndag , men vi har denna dagen som en lördag eftersom det är en speciell dag.


Oh, solen skiner från en underbar himmel. Kallt som attan är det ute. Några snö flingor faller från den blå himmeln.
Känner att denna dagen kommer att bli helt fantastisk <3




Av Marie Karlsson - 13 februari 2011 19:45

Äntligen är mina kusinbarn hos mig


Har saknat dom så det värker i bröstet.

Så skönt att ha dom hos mig igen nu när dom har sportlov.

Nu i kväll gjorde vi naglar jag och Mikaela, Det var en succé för henne.


Innan deras mamma åkte hem gjorde jag naglar på henne. Hon ville också vara fin inför valentinedagen.


  

Dessa är gjorda i Gel.


På tisdag är gubben ledig och då ska vi åka till stallet. Barnen vill rida på Bertil.


  


Det kommer att bli en höjdare att rida på denna härliga häst. Bertil <3


Nu e det dags att ge barnen något att äta och sen blir det sängen.


Ha en fortsatt trevlig söndag :)

Av Marie Karlsson - 13 februari 2011 10:50

Vaknade till en helt fantastisk söndag. Solen värmde min trötta kropp genom sovrums fönstret. Ville inte stiga upp. Låg kvar och njöt av dom varma strålarna som solen gav mig.


Oh man känner vårkänslor i kroppen en sån här dag.

Varje år när man får dessa känslor så sprider sig kärleken i kroppen.


Jag känner så mycket kärlek att det bubblar.

Vill skrika ut vad jag känner.

Känner lyckan vandrar runt som ett virus i kroppens banor.


Kärleken i vår familj är stor.

Det är så viktigt att vi säger att vi älskar varandra och hur stolta vi är över varandra.

Är så stolt över mina barn. Dom har verkligen utvecklats till olika individer.


Lotta är så kärleksfull, ömsint och försiktig.


Anderas är så sprallig, mycket för bus, kärleksfull och mjuk.


Emmy är känslosam, ömtålig, kärleksfull och fylld av medkänsla.


Dom är så speciella alla tre.

Älskar dom innerligt. Mina tre mirakel och öden.


Min man och jag är så lika i sättet. Humorn är enorm mellan oss. Går inte en enda dag utan att vi skrattar och jävlas med varandra.

Jag älskar honom av hela mitt hjärta.


Den sista tiden har min man jobbat enormt mycket. Tydligen blir det värre nästa månad enligt honom. Hatar att sitta ensam kväll efter kväll, helg efter helg.
Familjen är så viktig för mig.

Plötsligt känns det som att vi splittras.

Han jobbar jämt, Emmy är jämt hos Anders och Lotta är mest i stan hos Jim eller vänner.

Hrmmm dags att jag finner nåt att göra också.

Inte bara vara hemma och ta hand om mark servicen.


Har ju funderat på att börja träna. Vill så gärna gå ner i vikt.

Kanske ska köpa mig ett simkort. Börja simma.

Börja på ett gym.... få egen tid till mig. Så kanske man inte känner sig så ensam.


I morgon är det kärlekens dag.

Som vanligt är ingen hemma.

Mannen ska till tyskland på resa och barnen är med sina kärlekar.

Men jag har mina kusinbarn i morgon. Mina älskade bonusbarn

Vi ska ha en fantastisk dag tillsammans.


Ha nu en underbar söndag med era familjer <3


Av Marie Karlsson - 12 februari 2011 19:13

Min kusin Agnetha ringde mig innan.

Hon undrade om hennes barn Mikaela och Sebastian fick komma på sportlovet.

Klart dom får.


Avgudar mina kusinbarn.

Mikaela är 8 år. En avbild av sin mamma. Ibland är det som Agnetha är född en gång till.

Sebastian 6 år. En avbild av sin fader. Han har en energi för fem barn. Han piggar verkligen upp.


  Mikaela är hon som har svart tröja :) 

Sebastian har presis hjälpt till med disken :)


Oh det ska bli underbart att ha barnen igen.

Dom ger mig sån energi.


Älskar dom av hela mitt hjärta <3<3


Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards