somelady

Alla inlägg under februari 2011

Av Marie Karlsson - 12 februari 2011 14:41

Oh vilken härlig dag man har vaknat till idag.

Solen skiner på den gnistrande snön. Man känner hur solen värmer huden trots det är minus grader.


Trots dagen är underbar så lever tankarna ett eget liv.

Hur jag än försöker så kan jag inte få bort dom.


Det är så mycket som hänt dom senaste åren. Kan inte sortera allt.

Ibland kommer allt över mig som en orkan. Då är det så svårt att sortera vad det är som gör att man blir ledsen.


Är det saknaden efter Ludwig och Matilda?

Är det alla döds fall som varit?

Är det allt som hänt mellan mig och Uffe?

Är det Emmy?

Är det Lotta eller Andreas?

Är det min sjukdom?


Ibland känns det som att allt brister.


Måste börja sortera allt i olika fack. Ta en sak i taget. Bearbeta varje sak för sig. Men hur gör jag det?

Allt bara snurrar. Blandar ihop allt.
Hatar när denna orkan av känslor som bara dyker upp.

Är aldrig förberedd när den kommer.

Ingen varnings signal.


Den bara kommer.


Det som känns värst just nu är att barnen växer upp allt för fort.

Känns som att man inte behövs lika mycket.

Dom börjar forma sina egna liv utan sin mamma.

Klart jag finns där. Men dom vill klippa navelsträngen.

Min son Andreas är hos sin tjej hela tiden. Han är lycklig

Min dotter Emmy är hos sin kille för det mesta. Hon är lycklig

Min dotter Lotta är mest hos sin kille och kompisar. Hon är lycklig

Dom har ju hamnat i den åldern att dom ska bli självständiga och leva sina egna liv.

Hur svårt det än är för mig har jag inget val.


Det viktigaste är att mina barn är lyckliga.


Kanske dags för mig att börja leva ett eget liv. Ett liv där jag har mer frihet att göra det jag vill.

Kommer ju alltid att finnas här när barnen behöver sin mamma.

Vet ju att dom finns där för mig om jag behöver dom.


Älskar er mina underbara mirakel <3

 

 

Av Marie Karlsson - 12 februari 2011 11:48

Här kommer massor av bilder på naglar jag har gjort.

Dom e gjorda i Gel och Akryl.

Finns en bild med röd akryl och frukt. Dom har min väninna gjort :)


Mycket nöje


             


Visst e dom läckra :)  

Av Marie Karlsson - 11 februari 2011 23:28

Har suttit och fixat mina naglar :)


När jag mår dåligt och har alla tankar så brukar jag sätta mig att göra naglar. Man tänker inte lika mycket då.

Skönt att sitta koppla av och lyssna på musik.


Här ser ni resultatet



Har gjort dom i Gel.


Älskar att jobba med naglar . Så rogivande på något vis.



Av Marie Karlsson - 11 februari 2011 15:14

Har träffat två helt underbara människor via facebook.

Jag har många vänner där inne.

Men dessa två är speciella för mig.


Rob och Tracy.

Dom träffades via facebook och det blev kärlek.

Nu ska dom gifta sig i slutet på augusti. Dom har bjudit mig till deras kärleks dag.

Bröllopet kommer att hållas i Cambridge. Oh, jag ska göra allt för att komma dit.


Utan dessa fantastiska människor hade min vardag varit tråkig.

Läser om dera fantastiska kärlek på facebook. Njuter av deras kärlek.

Deras kommentarer värmer mitt hjärta.

Älskar er innerligt mina vänner.



Av Marie Karlsson - 11 februari 2011 14:20

För två sen gick jag till min hudläkare för mitt sår på näsan ville inte läka.

Han tittade i 2 sekunder och sa;

CANCER

Det är inget besked någon vill ha.


Nu går jag med jämna mellan rum på hudmottagningen.

Var där i veckan för jag har fått ett nytt såraktigt märke på mitt ögonbryn.

Håret har jag tappat runt såret och det ser för djävligt ut.

Fått en ny kräm jag ska använda i 1 månad. Hjälper inte detta blir det eventuellt en operation. Att dom tar bort det jag har i mitt ansikte.

Men jag vet inte.

Vill inte ha massor av äckliga ärr i ansiktet och samtidigt vill jag bli av med denna cancer. Är ju så rädd att den kan bli elakartad.

Just nu har jag en SNÄLL cancer.


Sätter in en bild här så ni får se hur det verkligen ser ut i mitt ansikte.

Kolla näsan och på hakan.... där syns det.

  


Det värsta med allt är att man inte får vistas i solen alls.

Jag som älskar solen.


E så rädd att barnen får detta också.

Ibland när man är på stan så glor folk eftersom det jag har på näsan och hakan syns så väl, speciellt under sommartid.

Hatar att se ut så här.

Hatar mina fläckar i ansiktet.

Går inte att dölja med smink. Blir nästan värre om jag tar på mig krämer.

ÖRK


Hoppas dom finner ett sätt att bota detta utan operation.



Av Marie Karlsson - 11 februari 2011 13:13

Blir så frusterad när man måste börja om med allt.

Den andra bloggen jag hade låste sig på nåt sätt. Fungerar inte :(

Kanske dags att skaffa sig eget domän.


Så hoppas nu att denna funkar. Orkar inte börja om igen


Denna blogg kommer att handla mycket om mig och familjen.

Bloggens titel är THE NAKED TRUTH

Vilket betyder att här inne skrivs inga lögner.

Vad vinner jag på att ljuga?


Familjen ja!

Den betyder allt för mig. Utan min familj är jag inte hel.

Mina barn är mina mirakel och öden. Älskar dom så innerligt.

Men det jobbiga är att dom börjar bli vuxna och mamma behövs inte lika mycket längre.

Saknar tiden när dom var små och beroende av moi. Klart jag är lycklig att deras liv har lyckats och att dom har bra liv. Men det känns samtidigt väldigt ensamt.


Tur jag har mitt eget liv vid sidan om som mamma och fru.


Jag sysslar med nagelförlängning. Mitt stor intresse.

NAGLAR

Ni kommer att få se bilder på mina skapelser ;)

Sen har jag mina vänner som jag umgås mycket med.

Har en speciell vän som står mig väldigt nära.

Hon är som en syster för mig. Hon har funnits vid min sida i allt.

Utan henne hade jag inte tagit mig igenom allt som hänt.

Puss gumman, Jag älskar dig<3


Jag hoppas denna blogg inte blir rörig för er.

Kommer att skriva vad jag känner för dagen och ibland går jag tillbaka i tiden.

Har en stor ryggsäck som innehåller mycket glädje och sorg.


Ha nu en underbar fredag.

Många ser fram emot helgen när man kan umgås med sin familj.

Tyvärr sitter jag ensam denna helgen också.

Mannen jobbar och mina tjejer är inte hemma.


Kramizar vänner


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards