somelady

Alla inlägg under februari 2011

Av Marie Karlsson - 20 februari 2011 11:23


Familjens känslor åker berg och dalbana just nu.


Känslorna går från glädje till sorg.

Blir så svårt att hantera allt mellan toppen och dalen.


Mitt i allt ska man vara trevlig, glad och pigg.

Ibland känns det som att man inte kan vara det.

Vill bara ligga i sängen och gråta.


Vi pratar mycket i familjen. Försöker bearbeta chocken vi alla fått.

Tror vi är så chockade för att vi är drabbade båda två.


Tror jag måste ringa till en kurator. Känner att jag behöver prata.

Ventilera mina känslor.

Aldrig någonsin har jag känt mig så ensam som jag gör just nu.

Sitter ensam i lägenheten med mina tankar. Tankar som inte vill sluta snurra.


Försöker tänka positivt. Det är såååååå svårt att få in positiva tankar just nu.

Kanske är för jag är chockad fortfarande.


Är så glad att jag hade Emmy hemma i natt.

Utan henne hade jag nog trillat ihop igår. Hon fick mig att skratta och må bra igår kväll. Älskar dig min goa unge <3


Nu ska jag och min man ta en promenad i skogen.

Vädret är helt underbart idag. Solen skiner från en blå himmel. Blåser knappt inget alls. Måste passa på att njuta av det vackra vädret.


Måste nog ta tag i mina känslor jag har inom mig.

Sluta känna mig så ensam.

Måste finna nåt att göra på fritiden.

Så jag inte sitter här hemma och tänker hela tiden.


Vill inte att tankarna ska knäcka mig

Av Marie Karlsson - 19 februari 2011 18:47

Idag är Emmy hemma hos mamma.


  


Min lilla bäbis har inte varit hemma på flera veckor. Anders är i Kalmar med sin familj idag och då passade min lilla ängel på att vara hemma hos sin mamma och mysa.

Ska bli helt underbart att det är bara hon och jag hemma. Blir mycket film och godis.

Lotta sover hos sin pappa och Uffe jobbar natten.


Emmy har legat sjuk i en vecka i njurbäckeninflammation. Tur att hon är piggare nu. Hon sa till mig att hon ev skulle till stallet idag. Hon hade skickat meddelande till Sofie. Tyvärr blev det inget idag. Kanske det blir i morgon istället.

Hon älskar verkligen vara i stallet med Sofie.


I dag klippte Emmy våra tik. Hon blev såååå fin. Kommer att sätta in kort på klippningen.

Nu ska vi välja en film och krypa upp i soffan. Ligga skarfötters och njuta hela kvällen.

Äntligen är min lilla bäbis hemma hos mamma.

Hon blir galen när hon läser min blogg och jag kallar henne min bäbbe.....


Älskar dig min gumma <3


Av Marie Karlsson - 18 februari 2011 14:25

Det finns glädje mitt i allt också.


Idag kommer Emmy, Anders och Andreas hem en sväng.

Emmy och Andreas är mina barn som man inte träffar allt för ofta. Anders är Emmys pojkvän.

Ska bli helt underbart att krama dom. Känna kärleken och ömheten.

Längtar så jag spricker.


Idag har jag hjälpt min styvpappa hos läkaren. Han har problem med sina ben. Hans rörlighet blir mindre och mindre.

Idag ringde jag kommunen så dom får hjälp med bostadsanpassning och att han ska få ett läkarintyg för pakeringstillstånd.

Han tycker att han inte behöver detta. Men han måste. Fungerar inte rörligheten och han har svårt med vissa saker ska man inte tacka nej till hjälpmedel.

Nu ska vi bara få honom att bli positiv till hjälpen.


I natt ska gubben jobba. Han vill inte vara hemma. Tycker att han tänker inte lika mycket när han jobbar.

Jag hade velat att han var ledig ett par dagar efter beskedet. Han är envis. Och det är det bästa med allt. Hans envishet.

Den kommer att hjälpa honom att tillfriskna fortare.


Nu sover han innan han ska åka till jobbet. Jag väntar på barnen att dom ska komma hem och hämta lite möbler.

Solen skiner och det är en underbar vacker vinterdag. Funderar på att ta hunden på en promenad. Skingra mina tankar lite. Ta kameran med mig så man får lite vackra vinterkort att titta på i sommar.


Ha en helt underbar fredag med era nära och kära.

 

 


Av Marie Karlsson - 17 februari 2011 22:54

Jag fattar inte allt som händer i vårt liv.


Hur kan vi prövas så mycket som vi gör?

Orkar man hur mycket som helst?

Hur stark är kärleken?


Mina barn har tagit min sjukdom väldigt hårt. Varit oroliga hela tiden att jag ska försämras.

Nu fick dom detta beskedet.

Att Uffe har Cancer.


Hur mycket orkar dom?


I morgon ska jag ringa till kirurgen och ställa mina frågor.

Har hur många som helst just nu.

Känner att jag vill ha svar.


Uffe har deppat hela kvällen. Tror fan att han deppar efter sitt negativa besked.

Hans tankar vandrade direkt till hans pappa.

Hans pappa dog 2002 endast 57 år gammal i cancer.

Jag ser hans rädsla i ögonen, fast han tror att jag inte ser.

Han vill vara stark, samtidigt som han vill gråta.


Jag frågade Uffe igen vad läkaren sa till honom.

Han ville ju inte säga allt till mig via telefon innan idag.

Läkaren hade sagt till Uffe att det var cancer celler i tumören.

Att han vill operera bort den innan den sprider sig till slemhinnorna.

Stoppa den så fort som möjligt.

Han har ju cellförändringar i hela sin tjocktarm. Inte bara i tumören.

Är det då olika sorters cellförändringar i tumören och tarmen?

Måste ha svar känns det som innan jag blir tokig.


Förlåt att jag tjatar här inne på bloggen.

Men känner att jag måste få det ur mig. Ventlilera mina tankar.


Varför???????


Varför är jag så rädd?

 


Av Marie Karlsson - 17 februari 2011 21:55


Mina tankar snurrar som virvelvindar i skallen. Kan inte få dom att sluta virvla.


Tänker på sjukdomar och döden.


Idag fick min man ett negativt besked.

Han har Cancer i sin tjocktarm.


Uffe har levt med sin Ulcerös Colit i snart 15 år. Dom sista åren har han haft cellförändringar i tarmen.

Men har hållit allt i schack med medicin.

För en månad sen gjorde han sin coloskopi som vanligt. Då upptäckte läkaren en polyp/tumör längst upp på tarmen. Han tog 4 biopsi.

Idag fick han beskedet han inte ville ha. CANCER

Tydligen går det inte att stråla bort den, utan det måste bli operation.

Nu får vi bara vänta på kallelsen från kirurgen.


Vad är det som händer i våra liv?


Först får jag besked om min hudcancer sen min tumör på bi-njuren.

Nu får min man besked om sin cancer.


Detta är helt sjukt att vi ska drabbas båda två.

ÖDET?


Känner att varken han eller jag orkar hur mycket som helst.


Jag går runt och tänker hela tiden på hur sjukt allt är.

Är så orolig för oss båda.

Men är samtidigt innerligt tacksam att han ska opereras så fort som möjligt.

Att han blir av med sin cancer innan den sprider sig.

Enligt läkaren är den centrerad till längst upp i tarmen.

Ber att han har rätt.


Tror inte det blir mycket sömn i natt.

 




Av Marie Karlsson - 17 februari 2011 18:47

Här kommer bilder på Emmys jobb hon SKULLE gjort i somras.

I slutändan fick Uffe och jag måla klart allt. Ungdomar ;)


                          

Det var inte lite som skulle målas.

Men klart blev det i alla fall :)





Av Marie Karlsson - 17 februari 2011 11:07

Vaknade med feber ........ sååå frusterande

Kände redan igår att jag var hängig. Trodde det berodde på undersökningen hos läkaren. Hatar förskylning och feber. Grrrrrrrrrr


Emmy hörde av sig och hon känner sig bättre idag. JIPPI medicinen hjälpte henne. Blir så glad att hon börjar bli piggare.

I morgon kommer dom och hämta lite möbler, lämnar en frys till mig.

Så det är dags att ta tag i min möblering.

Men orkar inte nu när jag har feber.... grrrrrrrr

Kunde inte komma så mycket lägligare.

Men det är bara att bita i det sura äpplet. Stoppa i mig alvedon och sätta igång med garderoberna. Sortera kläder och skor.

Sen dags för att planera hur jag vill ha det i lägenheten.

Ta kort på möblerna. In på blocket med dom.

Se om man får nåt sålt. Så det kommer in lite pengar till dom nya möblerna.

Vill inte slänga möbler som det inte är nåt fel på. Dom var ju inte billiga vid inköp. Men andra handsvärdet är inte värt mycket idag. Spelar ingen roll. Bara man gör någon annan lycklig och att man inte har slängt bort fullt dugliga möbler.


Fy vad tråkig jag känner mig igen....

Snart dags att blogga om något smaskigt.

*Blink*


Nej, nu e det dags att ta tag i denna dag. Först ut med hunden på en runda.

Ner till ICA och handla hem nya trasor, städmedel och sopsäckar.

Nu e det dag för Marie att städa


Ha en bra dag mina vänner


Av Marie Karlsson - 16 februari 2011 19:52


Idag har varit en dag som bara varit

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


Trött och åter trött hela dagen. Känner ingen energi alls denna dagen.

Spelade ingen roll att jag vilade några timmar. Tröttheten sitter som klister i kroppen.


Emmy skickade sms om att hon haft feber och ont i magen.

Bad henne kontakta läkare.

Tydligen hade hon en urinvägsinfektion och eventuellt en njurbäckeninflammation.

Hennes sänka var väldigt hög. Om hon inte blivit bättre på medicinen tills i morgon skulle hon ringa igen.

Det är inte roligt när barnen inte är friska.


Idag kom Johan på en runda kaffe. Satt och snackade skit med Uffe. Jag har så svårt att vara social när jag har ont. Så trevlig var jag nog inte.


Lena och Tina kom upp en sväng nu i kväll. Skönt för jag har inte sett dom på några dagar. Visade Lena hur jag vill möblera hemmet. Hon tyckte det var snygga möbler jag har hittat. Men jag ska lägga ut alla våra möbler vi har nu på blocket. Dom pengarna vi får in ska gå till dom nya möblerna.

Måste ta massor av kort.


Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på TV. Orkar inte sitta i soffan och vara social med familjen.

Fattar inte att jag kan vara så här fruktansvärt trött.


Usch vilket tråkigt inlägg det blev ikväll.


Så godnatt med er alla

 




Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards