somelady

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Delar

Av Marie Karlsson - 14 februari 2011 22:11

Kommer att dela in detta inlägg i olika delar.


Ingen vill höra om någon annans hälsa. Men känner att jag måste får skriva av mig lite.
Är verkligen inte ute efter att någon ska tycka synd om mig eller att jag är ute efter sympati.

Måste bara få det ur mig.


Del 1.

Har nästan alltid haft problem med min mage. I så många år har jag fått höra att jag är jäktad, inbillnigssjuk, problem hemma och mycket annat.

Man blir frusterad när det inte finns en enda läkare som trodde på mina smärtor.

2003 träffade jag min man. Jag flyttade till Umeå. Min man tjatade på mig att uppsöka läkare. Han har problem själv med sin mage. Han lider av Ulcerös Colit. Så han förstod att något var fel.

Jag träffade en läkare på gastro mottagningen i Umeå som lyssnade på mina besvär. Han tog massor av prover och sa att är dom inte som han misstänker skulle jag få en ny provtagnings tid om tre månader.

Hörde inget och var glad att dom fann inget med min mage. Då hade jag tydligen varit inbillningssjuk.

Tre månader gick och jag tog mina prover. En vecka efter provtagningen fick jag en läkar tid. Enligt mina prover från första gången och denna gången visade det sig att dom misstänkte jag led av Crohn´s sjukdom. Inflammatorisk tjock- och tunntarm.

Nu började mitt helvete. Undersökningarna haglade över mig. Inga lätta var det. Hamnade ganska ofta på sjukhus under denna tiden för blod i avföringen.

Efter alla undersökningar fick jag min diagnos.

Chron´s sjukdom

Mitt i allt beslutade vi att flytta tillbaka till småland.

Läkaren jag hade i Umeå ville operera mig. Eftersom det inte blev bättre med min medicin.

Undrade om dom tar över här nere och att dom kommer utföra operationen. Svaret jag fick gjorde att vi flyttade.

Nu började mitt riktiga helvete.

Fick en läkare som ändrade min diagnos till IBS....Alltså en störning i tarmen

Nu fick jag höra att jag inte hade ont, att jag var en besvärlig patient som gnällde över blod, smärtor och feber.

Inte en enda gång under dessa åren har jag fått en ordentlig undersökning. Mina blodprover visar att jag har en inflammation.

Efter mycket om och men fick jag en CT- röntgen över magen.

Då upptäckte dom en tumör på min bi njure.

Fortfarande så lyssnar han inte på mina smärtor och problem.

Har till och med gjort en anmälan till patientnämnden.


Nu har min mage lagt av helt igen. Blödningar, feber och enorm smärta.

Klart som fan att akuten inte lyssnar på mig när han har ändrat min diagnos. Enligt dom är jag inbillningssjuk.


Hur kan jag vara det när mina blodprover visar hur sjuk jag är?

Hur kan jag vara det när dom har upptäckt en tumör på bi njuren?


Har jag simulerat mina prover?

Har jag ritat dig min tumör?


Är så jävla trött på denna jävla sjukvård.


Orkar inte med smärtan jag bär varje dag.

Är så låst i hemmet tack vare min smärta och diarré anfall varje dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 16 september 2011 20:21

  Jag kommer att ha denna blogg lite nedlagd. Kommer inte att skriva så mycket på ett tag.   Känner att familjen är viktigare än denna blogg. Mycket har hänt och vi behöver bearbeta.   Hoppas ni har förståelse för detta mina vänner. K...

Av Marie Karlsson - 15 september 2011 06:15

  Usch, jag får så dåligt samvete mot familjen. Jag kan vara knäpp och kanske lite orättvis.   Jag har alltid varit pedant. När barnen var små gick det till överdrift. Jag städade nästan alla vakna minuter på dygnet. Jag kunde till och med ...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 21:27

  Idag har vi haft vår familjemöte.   Men idag var det bara jag som fick prata. Vi brukar ha våra möten där alla får prata och säga sin mening. Om det är någon/något dom är irriterade på så ska man ta åt sig och försöka lösa problemet. Al...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 00:28

  Nu e det tyst och lugnt här hemma. Alla sover och endast jag är vaken som vanligt.   Nu kommer tankarna igen.   Satt faktiskt och tänkte på mig själv. Hur jag är och vad jag står idag.   Jag är nog inte lätt att leva med. Jag gnäl...

Av Marie Karlsson - 12 september 2011 00:42

  Idag kom Emmy hem och var ordentligt dålig. Hon gick och lade sig för vila en stund. Efter någon timme kom hon och sa att hon inte kunde andas ordentligt.   Vi åkte in på en gång till jourläkarcentralen. Dom undersökte henne på en gång oc...

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards