somelady

Alla inlägg under maj 2011

Av Marie Karlsson - 9 maj 2011 13:08


Nu har Uffe legat på sjukhuset i 11 dagar.


Idag ska han göra MRT kl 14.00

Dom var tvugna att ta bort hans klamrar han hade på magen. Annars blir det problem i röntgen.

Nu väntar vi på svaret. Antingen får han det idag eller i morgon på ronden.


Idag har Uffe varit uppe och promenerat i korridoren.

Han får börja äta och dricka.

Han minskar på dropp och nålar.

Han ser piggare ut och han har fått färg i ansiktet.


HOPPAS OCH HÅLLER TUMMARNA ATT ALLT VÄNDER ÅT RÄTT HÅLL


Hans humor och humör har kommit tillbaka.

Igår kväll när vi pratade i telefon så skrattade han :)


Som vanligt har jag städat idag. Känns skönt att ha något att göra.

Trivs när det är rent och snyggt.


Tagit mina blodprover idag inför mitt läkarbesök den 16:e. Då ska vi prata om min operation. Det tar aldrig slut känns det som.


Nu väntar jag på att Lenus ska komma på kaffe. Ska hjälpa henne att fila bort materialet på hennes naglar.

Annars blir det en lugn dag idag.


Kram


Av Marie Karlsson - 8 maj 2011 13:16


I dag är det en helt underbar varm söndag.


Pratade med Uffe innan. I natt har han sovit ganska bra. Men jobbigt att dom väcker honom för nya blodprover.

Tydligen har inte blodvärdet gått upp. Så det blir undersökning i morgon. Tur att han får göra den under narkos.


Idag fick han börja dricka lite :)

Han har det så jobbigt med sina känslor. Han känner att han inte blir piggare just nu. Klart att tankarna lever sitt eget liv. Det gör dom ju på mig. Har så svårt att tänka positivt just nu.

Är så rädd för svaren av undersökningarna i morgon.


Idag städar jag igen. Putsar fönster, tvättar och letar efter damm.

Städar sönder lägenheten. Kan inte sitta still. Mår bättre av städning.


I dag åker mamma, Valle och Lotta in till Uffe. Jag orkar inte varje dag. Om jag hade fått bestämma så hade dom fått ge mig en säng brevid honom.


Nu ska jag ner i källaren och hänga tvätt :)


Ut i solen med er och ha en underbar söndag.


Av Marie Karlsson - 7 maj 2011 17:50


Idag har jag, Emmy och Anders varit hos Uffe hela eftermiddagen.


Uffe fick eget rum idag för hans natt har varit enormt jobbig.

Han hade dragit ur sonden ur näsan i sömnen. Han drömde att han satt fast och började dra i kanylerna också. Tydligen gjorde hans medicin honom vimsig.

Men ingen fara i alla fall.


När jag kom in i hans rum började han gråta så fort han såg mig. Nu kommer alla känslor för honom. Hade presis börjat trösta så kom kirurglläkaren för tala med Uffe.

Uffes blodvärden blir sämre och det verkar som att han blöder någonstans i magen. Dom ska kolla blodvärdet med jämna mellanrum. Om det inte förändrars drastiskt så kommer dom göra undersökningar på måndag. Dom måste hitta vart han blöder.

Han levervärden är inte bättre. Det ska dom också kolla på måndag.


Anledningen att Uffe är så ledsen är för att han känner att inte bli friskare just nu. Vi har pratat och hoppas det hjälper. Han ska få en kurator att prata med på måndag. Tror det är viktigt att han pratar med någon som inte tillhör familjen. Då öppnar han sig mer och vågar visa hur rädd han är. Mot oss försöker han vara den starke.


Det känns inte roligt att det blir så mycket negativa saker hela tiden. Men läkarna har ändå goda förhoppningar att detta vänder snart.


Här kommer dagens kort på Uffe

 

Han har så många kanyler och slangar just nu. Tydligen funderar dom på att sätta en port i bröstet på honom.

Måste vara mycket bättre för Uffe än att dom ska sticka sönder honom


Här kommer hans vackra utsikt

Han var lite deppig att han inte fick komma ut idag.

Det tar vi när han orkar.


Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på film. 

Måste säga att jag blev glad idag när jag såg att han hade färg i ansiktet och att han log.


Älskar dig min goa man <3


Av Marie Karlsson - 6 maj 2011 23:13


Varför händer allt detta med Uffe?


Det är bara bakslag på bakslag.

Nu är han helt uttorkad och får massor av dropp. Tydligen hamnar allt i magsäcken och han spyr upp all vätska.

Han spyr mellan 1 - 1 1/2 liter per dag.

Magsäcken och tunntarmen har ingen kontakt.

Levervärden är dåliga på honom.

Tunntarmen är svullen.


Hur mycket orkar han?


Han ringde innan och sa att han orkar inte stå på benen längre. Han skulle på toaletten och svimmade nästan.

Klart att krafterna är helt borta.

Han är uttorkad och sen gått igenom denna svåra operation.


Jag går här hemma och bara gråter.

Klättrar på väggarna snart av min oro jag har inom mig.

Känner mig helt sönder stressad inombords.

Städar hela dagarna för ha nåt att göra.

Eftersom jag har städat sönder lägenheten och finns inget mer att städa åkte jag hem till Emmy och Anders för städa deras lägenhet.

Måste ha nåt att göra hela tiden.

Får snart åka till Sofie och Andreas och fråga om jag får städa hos dom också.


Vet inte om jag ska skrika, hoppa, fly, skratta, gråta........

Känns som jag inte kan hantera alla känslor jag har inom mig.

På måndag ska jag ringa till min läkare och fråga om jag kan få något som hjälper mig att bli lite lugnare. Vill inte bli drogad eller fly från verkligheten. Bara nåt som lugnar kroppen och tankarna lite.

Annars går jag nog in i väggen.


Emmy sover hos mig i natt. Klarade inte att vara ensam.


Längtar tills i morgon.

Ska vara hos Uffe hela dagen. Ska bli underbart att ha honom nära mig. Kommer att lugna mig lite. Jag hoppas han orkar att sitta i rullstolen en liten stund så jag kan ta ut honom i friskluften.

Friskluft ger också energi.


Nu ska jag och Emmy krypa ner i sängen. Skönt att ha någon vid min sida i natt. Skönt att ha någon att prata med innan man somnar. Så man slipper gråta sig till sömns.


Tack mina vänner för att ni finns och att ni tänker på oss.

Det finns en ljusning fast man ser inte den just nu.



Av Marie Karlsson - 6 maj 2011 12:27


Just nu är det bara nya bakslag hela tiden.


Uffe ringde mig i morse.

Nu blöder han från magsäcken. Kommer mest blod i påsen från sonden.

Läkaren Staffan som opererade Uffe hade suttit i morse och pratat med honom. Tydligen är hans levervärden inte bra. Nu ska dom sätta in en ny medicin och byta droppet på honom.

På måndag ska dom göra en magnetröntgen för kolla magsäck, tunntarm, levern och allt annat i buken. Så dom får svar på vad det är som händer.


Uffe litar på Staffan till hundra procent. Han är inte orolig att det ska vara något som händer. Detta är tydligen ganska vanligt att man får dessa bakslag. Det enda som han tydligen inte gillar och är lite orolig över är hans levervärden.

Så länge Staffan säger till Uffe att allt blir bra så håller Uffe sig lugn.


Uffe berättade att han känner sig så svag att han inte ens orkar tömma sin stomi. Då sa Staffan att han ringer på klockan och be systrarna göra det. Då svarade Uffe att dom säger att han måste göra det själv. Då blev Staffan lite förbannad tydligen och hämtade två systrar och sa till dom att tömma påsen nu när han känner sig svag.

Tur att det finns läkare som är mänskliga också.


I dag ska jag inte in till Uffe. Han orkar inte idag.

I morgon ska jag vara hos honom hela dagen. Mysa och pyssla om honom.

Om han orkar ska jag ta ut honom i rullstolen eftersom dom lovat kanonväder.

Han behöver lite energi från solen och friskluften.


Nu ska jag ut i skogen på en promenad.

Rensa mina tankar lite.




Av Marie Karlsson - 6 maj 2011 00:48


Ännu en sömnlös natt för mig.


Tankarna knäcker mig snart. Kan inte sluta oroa mig för Uffe. Jag vet att han är i goda händer, men oron finns där ändå.


Cancer är ett laddat ord.

För mig är cancer dåligt. Jag vet att dom har gjort operationen och att dom tog bort hela tjocktarmen för säkerhets skull. Ändå finns min förbannade oro där.

Tankarna om livet cirkulera som en karusell i skallen.


Han har sms:at mig nu för en stund sen.

Han kan inte sova för slangen i näsan knäcker honom. Han fryser och svettas om varannat.

Fan vad jag känner mig maktlös. Önskade jag kunde göra nåt för honom att han slapp allt detta.

Här hemma sitter jag och mår mest dåligt för alla tankar om hans och min egen sjukdom.

Där inne ligger han och kämpar för att bli frisk.

Varför är livet så jävla orättvist?


Paniken i kroppen blir värre för varje dag som går.


Vill säga en sak till mina tre underbara barn.

Lotta; Tack för att du finns här för mig. Att du ställer upp och hjälper mig med allt. Utan dig hade jag inte klarat vardagen. Tack för att du hjälper mig att besöka Uffe och att du ger honom av din styrka. Älskar dig av hela mitt hjärta.


Andreas; Tack för att du finns där hela tiden för mig. Tack för att du fanns hos mig när han opererades. Jag vet att du tänker på mig och Uffe hela tiden. Du ger mig krafter. Älskar dig av hela mitt hjärta.


Emmy; Tack för att du finns och lyssnar på mig. Du får inte oroa dig så mycket som du gör. Jag och Uffe fixar detta. Du är ett enormt stöd för oss. Tack för att du är som du är. Älskar dig av hela mitt hjärta.


Det är så skönt att barnen ger oss denna styrka som dom ger oss.

Förlåt mina barn att mina tankar är snurriga just nu. Men jag är nog fortfarande chockad.

Tack för att ni ger Uffe det stödet han behöver. Han är så tacksam för det. Han frågar mycket om er. Hur ni tar allt och hur ni mår.

Så fort Uffe har blivit så pass frisk ska vi gå ut och äta tillsammans allihopa. Vi ska ha en familjedag.

Utan er hade jag inte klarat detta.


Tror ingen förstår riktigt hur jag känner mig just nu.


KÄNNER MIG SÅ TOM OCH ENSAM


Av Marie Karlsson - 5 maj 2011 19:36


Efter pratat med Uffe idag om vad det är som händer på facebook och bloggen blev han först förbannad.

HAN VILL INTE ATT JAG LÄGGER NER BLOGGEN.

Han vill att jag skriver för Ludwig och Matildas skull. Han vill dom ska vara uppdaterade om hans tillfrisknande.


Så beslutet är att jag lägger av med facebook. Har den öppen bara för bloggens skull. Kommer att skriva här inne hur allt går med Uffe.


Uppdateringen för idag:

Idag ringde han och ville jag skulle komma in så fort jag kunde.

Han har blivit sämre igen. Nu har dom satt ner en sond i magsäcken genom näsan. Den suger upp allt som samlas i magsäcken.

Han har en svullnad på tunntarmen som gör att det inte fungerar mellan magsäck och tunntarm.

Nu får han energimjölken via dropp och vätskedropp.

Han såg ut som en skadad fågelunge idag.

Idag såg han ut som en cancerpatient. Första gången man kan se hur sjuk han är i hans ansikte. Hans ögon är ihåliga och han är blek.

Han ser hemsk ut. Höll på att bryta ihop när jag såg honom idag.

För hans skull måste jag hålla masken.

Hjälpte honom in i duschen. Sen tog jag ut honom i friskluften en liten stund. Han var lite orolig när jag körde rullstolen :)

Sen bytte jag stomipåsen på honom innan jag åkte hem. Den såg finare ut idag :)

Nåt positivt i alla fall.


Nu sitter jag här med tårar i ögonen. Saknar honom så innerligt mycket.

Var bara så hemskt att se honom så dålig idag.


Men det kommer att vända. Hoppas det gör det snabbt för hans egen skull. Inte roligt att ligga på sjukhus.


Kram till mina RIKTIGA vänner som bryr sig från hjärtat och inte bara är här inne för snoka.



Av Marie Karlsson - 5 maj 2011 09:40


Jag har tagit beslutet att inaktivera min facebook.

Kanske längre fram att jag kommer tillbaka.

Men just nu orkar jag inte med skitsnacket där inne.


Jag har alltid varit den som ställt upp på alla och funnits där.

Men när jag sitter i skiten får jag höra hur gnällig jag är.


Jag känner att jag ska satsa på min kärlek till Uffe och kärleken till barnen.

Ingen annan ska knäcka mig och få mig att må dåligt.

Jag känner inte att dom som hackar på mig har vunnit.

Känner att det är jag som vinner.

Dom kommer inte få mer information om mitt liv.

Ska även flytta min blogg till en annan adress där jag kommer att vara anonym.

Fortsätter att skriva av mig, men ingen vet vem jag är.

Inga kort eller dyligt kommer att finnas på min nya blogg.


Jag har helt enkelt gett upp.


Orkar bara inte att folk utnyttjar mig längre.


Ingen finns där för mig.

Ingen finns där för Uffe.

Ingen finns där för barnen.


Jag gnäller ..........

Jag har en tumör på njuren

Jag har hudcancer

Jag har problem med min tarm

DET ÄR GNÄLL


Jag gnäller......

Min man har opererats för cancer

Min man har förlorat hela sin tjocktarm

Min man har stomi

Min man har andra problem

DET ÄR GNÄLL


Jag mår så jävla dåligt och har inte en enda att prata med.

Skulle någon höra av sig efter läst detta så kommer jag inte att svara.

Kunde ni inte höra av er när jag behövde er som mest..... så bryr er inte nu heller.


Vi tar oss igenom detta jag och familjen.


ÄNTLIGEN SLIPPER NI DEN GNÄLLIGA FAMILJEN


Hoppas ni mår bra av era kommentarer som sårat hela familjen.

Tror att ni gör det

För ni har ingen EMPATI


HAVE A GREAT LIFE.



Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards