somelady

Alla inlägg under september 2011

Why

Av Marie Karlsson - 2 september 2011 00:26



Ja den frågan ställer jag mig varje kväll.

WHY

Varför jag har dessa känslor inom mig?

Varför det känns som att jag och Uffe glider mer och mer ifrån varandra.


Jag ber och hoppas att jag har fel. Att det är bara som jag tycker.

Jag älskar verkligen min man.

Jag har stått vid hans sida i alla år och kämpat. Har aldrig gett upp.


Men ändå känns det som att han försvinner ifrån mig.

Vi umgås aldrig mer, inga filmkvällar, inga promenader, inga utflykter..........

Jag brukar fråga och då säger han bara att han inte orkar.

När han var ledig i onsdags så frågade jag honom ifall han ville följa med till mamma och Valle. Men icke. Han ville sitta vid datan och spela.

Jag har full förståelse att han är trött. Han jobbar så innerligt mycket.

Han behöver vila och koppla av.

Man får ju inte glömma bort kärleken mitt i allt.

Jag försöker verkligen att det ska fungerar.

Känner mig så ensam.

Jag saknar min älskade man.


Jag kan inte rå för att jag har varit mycket sjuk. Det är verkligen inget jag vill vara.

Samma sak som att han inte ville drabbas av sin cancer.


Önskar bara det fanns tid för oss att åka bort på en minisemester. Bara jag och han. Över en helg eller nåt. Hitta tillbaka till det vi hade innan.


Det är så tråkigt med skilda sovrum.

Men vi måste.

Han snarkar så högt att mina öron trillar av.

Jag har min sömnlöshet och ligger med min laptop i sängen för att fördriva tiden. Då stör jag ju honom.

Herregud vilket par vi är :)))))


Jag får nog sätta mig ner och prata med min man i helgen :)

Föreslå att vi åker till stan och äter lite god mat. Sen gå på bio eller nåt.

Bara han och jag <3


Nu ska jag spela lite canasta innan jag ska försöka stänga mina blå och sova.


Kram mina vänner <3

Av Marie Karlsson - 1 september 2011 14:56


Idag var jag och hämtade ut min medicin jag har fått mot migrän och blodtrycket.

Enligt henne på apoteket kan sömnlöshet bero på högt blodtryck. Hrmmm vet inte om jag ska tro på det., men enligt henne så blir det bättre när jag ätit tabletterna ett tag.


Tabletterna jag fick var :


"Metoprolol 50 mg, mot högt blodtryck och migrän "

"Sumatriptan Teva 50 mg, mot migränanfallen "


Jag hoppas verkligen att dessa hjälper mig. Ska träffa läkaren igen den 13 september för kolla allt igen. Att jag svarar positivt på medicinen.


Igår fick jag förstoringen på kattungen och hunden som min dotter tog på dom. Hängde upp den bakom soffan.


  Tycker bilden är en 10000000 poängare :)


Sen fick jag minnesboken jag gjorde till min moster om hennes son som avled i januari. Blev så besviken att jag började gråta. det var ett HÄFTE och ingen Inbunden bok. Jag hade läst helt fel. Nu har jag gjort en ny beställning och hoppas verkligen att jag lyckas denna gången. Läste om beställningen 10 ggr innan jag skickade iväg den. :)


Längtar tills Emmy kommer hem. Hon har lovat mig att vi ska ut och gå varje dag när hon kommer hem. Jag hatar att gå ensam :) Tur jag har en dotter som vill röra på sig.

Hjälper också mot blodtrycket med promenader.


Idag är det tvättdag. Fattar inte vad alla mina badlakan tar vägen. Klart ungdomarna duschar varje dag och ibland 2 ggr per dag. Svårt att ha samma handduk 2 ggr ;)


Äntligen har kattungarna somnat. Dom har verkligen vält huset idag. Klättrat överallt för jäklas med mig.

  Hoppas att dom sover några timmar nu. Orkar inte jaga dom mer idag.


Dags för lite energi i kroppen. KAFFE

Sen tvättstugan :)


Kram mina vänner <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards