somelady

Alla inlägg under juli 2011

Av Marie Karlsson - 15 juli 2011 13:10


Idag fick jag ett mail av en gammal vän.


En vän som betyder väldigt mycket för mig.

Tårarna rann på min kind av saknad.

Saknad att vi inte pratar med varandra så mycket längre.

Dessa orden fick jag i mailet.....

" Maybe I didn't treat you
Quite as good as I should have
Maybe I didn't love you
Quite as often as I could have
Little things I should have said and done
I just never took the time "


Orden gick rakt in i hjärtat.

Kanske det var detta som gjorde att jag ska uppskatta mig själv

Att även jag är speciell


SAKNAR DIG

Av Marie Karlsson - 13 juli 2011 23:45


Just nu finns det ingen ljusning i problemet jag har.


Önskar att man kunde trolla.

Hur jag än vrider och vänder på allt så finner jag ingen lösning.

Känns som att jag trillar ihop snart.

Jag har ett problem som jag måste lösa :(


Ännu en sömnlös natt



Av Marie Karlsson - 13 juli 2011 11:49


Sitter och tittar på TV 4 Fakta och det handlar om förlossningar.

Hur kan man sitta och gråta?

Börjar minnas mina förlossningar.


Mindes känslan när värkarna började, när man åkte in till förlossningen.

Den bästa känslan var när man fick sitt efterlängtade barn på bröstet.

Tårarna som sprutade av lycka och glädje.

Hur stolt man var.

När man såg in i deras vackra ögon och smälte. Kände hur kärleken flödade mellan oss.

Första gången munnen sökte sig mot bröstet för få i sig näring.

Ont gjorde det för livmodern drog ihop sig.

Men vilken känsla av samhörighet.


Idag ser jag på mina älskade barn.

Fattar inte vad tiden har gått fort.

Lotta är 24 år, Andreas är 22 och Emmy blir 18 år i augusti.

Ni har gjort mitt liv rikare och lyckligare. Utan er hade mitt liv varit meningslöst.

Jag är så stolt över att vara er mamma.

Är så stolt över hur ni har utvecklats.

Kramarna jag får av er varje gång vi träffas och varje gång vi skiljs åt är så varma och kärleksfulla.

Om ni bara visste hur mycket ni betyder för mig.


NI ÄR MINA MIRAKEL

ÄLSKAR ER AV HELA MITT HJÄRTA.


INGEN MAMMA UTAN LOTTA, ANDREAS OCH EMMY <3

Av Marie Karlsson - 12 juli 2011 22:47


Självförtroendet är spegeln till själen.


Mitt självförtroende har varit lågt en lång tid.

Ibland undrar jag om jag någonsin kommer att finna det.


När jag ser mig själv i spegeln ser jag inte mig själv.

Utan en tjock och gammal kärring.

Ser mina fläckar i ansiktet. Dom lyser mer på sommaren eftersom det är solcancer jag har.

Hatar att ta på mig kläder som framhäver min kropp.

Hatar att gå shoppa och prova kläder. Gråter varje gång när jag kommer hem.

Har så svårt att möta andras blickar. TIttar ner i marken och flackar med blicken.


Varför inte göra något åt min vikt?

Jag har försökt ska ni veta.

Men min sjukdom gör det svårt för mig att tappa vikt och ta mina promenader.

Eftersom jag blir så låst hemma för beroendet av en toalett blir det svårare för mig att ta dessa promenader.

Nästan varje dag så har jag lös avföring och går minst 8 ggr på toan. Sen har jag så ont att jag bara ligger.

Har funderat på att köpa mig ett löpband. Då kan man ju ta sina promenader och ha nära till toaletten.

Men får aldrig råd att köpa detta löpband känns det som.


Får jag bättre självförtroende om jag tappar i vikt?

Tror inte det

Det sitter djupare än så.


Det jag mest är rädd för är att mina barn ska skämmas över mig.

Jag vet att jag är dum nu.

Men sina tankar och känslor kan man inte styra över.


Har funderat på att gå hos en kurator eller nåt. Hitta mig själv igen.

Hitta den gamla Marie.


Nu ska jag sluta gnälla och tjata.

Dags för en film.



Av Marie Karlsson - 12 juli 2011 09:12


Jag är så lycklig just nu


Jag har ändrat på mina värktabletter och det har blivit kanon.

För första gången på flera år är jag nästan smärtfri.

Är så lycklig att jag slipper känna denna fruktansvärda smärta dygnet runt.

4 dagar utan smärtan.

Om jag lägger min smärta i procent så har jag haft i flera år

100% smärta. Med värktablett 80 %

Dessa fyra dagar

100% smärta. Med värktablett 40%

ÄR SÅ LYCKLIG


Kanske låter konstigt att man är lycklig för en sån här sak.

Men någon som inte levt med smärta dygnet runt i flera åt vet inte vad jag pratar om. Men ni som har gjort det vet hur jag känner mig just nu.

LYCKLIG


Just nu känner jag glädje, känner hur min krafter kommer tillbaka, känner för hitta på nya äventyr.

Uffe märker en skillnad på mig. Han ser och märker min glädje.

Äntligen ser jag fram emot en sommar utan den starka smärta jag alltid haft.

Visst jag är påverkad av tabletterna, men hellre det än ha denna smärta.


Oh, vad jag känner för att storstäda lägenheten. Städa överallt....

Inne i skåpen, vika om alla lakan, torka alla lister.... Oh vilken energi jag har :)


Lycklig Lycklig........

 

Av Marie Karlsson - 11 juli 2011 21:05


Njuter fortfarande av att Lotta verkligen ville hitta på saker i helgen.

Det är faktiskt inte ofta hon vill.

Hon har ju sitt liv med sina vänner och sin kille.


Här kommer lite kort från turen till Älmhult

                 


Snart börjar dom stora äventyren.

Ludwig och Matilda kommer på måndag :))))


OH VAD JAG LÄNGTAR


Av Marie Karlsson - 10 juli 2011 07:33


Igår Lördag hade vi en mys och helvetesdag :)


Vi hade bestämt att åka till Ikea i Älmhult med Lotta. För göra dagen mer äventyrsfull tog vi tåget från Alvesta.

Sagt och gjort. Vid 10,33 gick resan via tåg mot Älmhult.

Vi hade en helt underbar dag på Ikea.

Åt lunch och shoppade loss.

Handla en sänglampa till mamma, sen handlade jag kuddar, ett överkast, saxar, förvaringsburkar, belysning, papperskorg, ljus, spegelvägg och ny saftkanna.

Sen skulle vi promenera från Ikea till stationen för hemfärden.

DÅ började vårt verkliga äventyr.


Biljetterna skulle inhandlads och det var stängt överallt. Till och med biljettmaskinen var ur funktion. Sen ringde vi för kolla om man kunde köpa biljetten på tåget. NEJ , det gick inte. Uffe kollade bussförbindelse och det funkade inte heller. Bussen gick kl 08 på morgonen och nästa mot Växjö skulle gå dagen efter kl 15.

Nu satt vi fast i Älmhult.

Ringde till Emmy och bad dom snällt hämta oss. Nu skulle vi packas in i deras lilla bil med alla påsar från Ikea och en rullstol.

VILKEN DAG.....

I bilen hem började min huvudvärk komma. Trodde det berodde på att jag druckit för lite.

NEJ DÅ, migränen slog till som ett bomnedslag.

När vi väl var hemma kunde jag inte prata, titta eller röra mig.

DUNKADE så att jag grät.

Mådde illa hela tiden.

Tog tre timmar innan jag spydde första gången. Men inte hjälpte det.

Sista och tredje gången jag spydde var vid 22 tiden. Då somnade jag och vaknade vid 02 att jag var törstig. Då som först märkte jag att det höll på att släppa.

FY FAN säger jag bara,

Finns inget värre än migränanfall. Så utlämnad man är. Kan inte göra ett skit förutom att rida igenom anfallet.

I morgon ringer jag min läkare och få riktig migrän medicin.

ALDRIG MER ETT ANFALL


Idag blir det att städa lite, packa upp allt från Ikea.

OM EN VECKA KOMMER BARNEN.

Oh, vad jag längtar


TACK LOTTA OCH UFFE för äventyret igår.

ÄLSKAR ER

 


Av Marie Karlsson - 7 juli 2011 13:42


Oh, vad jag njuter av mitt liv just nu.


Pusselbitarna börja falla på plats.

Är så lycklig att Uffe verkligen tagit tag i sina problem. Han visar verkligen att jag kan lita på honom. Men tyvärr ropar jag inte HEJ ännu. Efter så många år av svek tar det lite tid innan jag litar fullt på honom.

Men jag är så stolt över honom att han verkligen försöker.


I morse fick jag en tår i ögat.

Han märkte att stomin började släppa. Han ville inte väcka mig, utan ville försöka byta själv. Jag hörde honom hur han bökade om. Efter en stund gick jag upp för kolla vad han gjorde. Då hade han försökt att klippa upp håler på plattan som sitter närmast huden. Tyvärr hade han gjort hålet för stort och det är inte bra. Då får han kött sår eftersom avföringen kommer på huden och fräter. Jag frågade om han ville jag skulle hjälpa. Han tittade på mig med sorg i ögat. Lider faktiskt med honom.


Nu ska jag träna med honom så han klipper rätt på plattan. Inte lätt när man aldrig gjort det innan.


Trots jag känner mig lycklig så finner jag inte glöden att göra något.

Är väldigt OFF känns det som.

Behöver en stor spark i häcken så man kommer igång.

Varför inte ta promenader varje dag?

Varför är man så lat?

Börjar bli förbannad på mig själv. Att jag inte finner kicken att glädjas åt massa saker. Grrrrrrr


Idag måste jag i alla fall putsa fönstren. Fiskmåsarna älskar tydligen att göra sina behov på mina fönster :(



Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards