somelady

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Syftet

Av Marie Karlsson - 8 juni 2011 00:32


Jag ska skriva om syftet med min blogg.


Här inne kan jag ventilera mina tankar och känslor.

Få ut det jag har inom mig. För att inte spricka.


Det jag skriver är ur verkligheten och inga lögner.

Det finns andra som känner igen sig i det jag skriver. Har fått många meddelanden om deras sjukdomar, om deras självförtroenden, om deras män och mycket annat.


Här inne söker jag ingen sympati.

Jag har aldrig klagat på mitt liv.

Talar bara från hjärtat hur jobbigt allt kan vara ibland.

Jag älskar min man och kommer alltid att göra det.

Skönt att han får hjälp i sin terapi han går på ibland.

Ingen förstår ( om dom inte upplevt det själva ) hur det är att leva med en som har ett beroende.


Jag har aldrig klagat på att jag har haft det tufft i mitt liv.

Det var väl min lott att leva så här.

Jag gör det bästa av situationen.

Klart jag blir ledsen ibland för jag känner att det kan bli för mycket.

Då är det bra att skriva av sig lite. Tömma förrådet jag har inom mig.


Ni som inte gillar min blogg och anser att jag är gnällig BEHÖVER INTE LÄSA

Ni måste ju ändå bry er eftersom ni läser.


Jag har aldrig klagat på att Uffe har blivit opererad. Har aldrig sagt att det är synd om mig.

Jag har skrivit hur det har påverkat mig känslomässigt.

Hur det har påverkat min man.


Vi kämpar varje dag för att det ska funka och att han ska bli friskare.

Vi kämpar med min kamp om min sjukdom

Det finns dom som har det värre än oss.

Detta är ingen tävling vem som har det värst eller bäst.


Bloggen är en del av oss.

Uffe känner att han kommer också att skriva här inne. Tills han finner mod att skaffa sig en egen.

Hoppas han gör det. Så han ventilera sina tankar och känslor av allt som hänt.


Vill säga en sak innan jag avslutar för idag.


Ni tror att ni är hemliga när ni är så fega och inte vågar lämna era riktiga namn....

Vet ni inte att ni lämnar ett fingeravtryck här inne när ni kommenterar??????


ERT IP NUMMER


 
 
Ingen bild

Lotta

8 juni 2011 22:22

Håller med dig fullständigt. Det är även mitt syfte med bloggen. Plus att avlägsna vänner och släktingar kan få uppdatering om barnen och mig..
Jag skulle inte vilja kalla dig gnällig alls. Det är inte så mycket du har skrivit om dig själv och sjukdom, utan mest om Ulfs sjukdom och beroende och ditt inre kaos. Visserligen omfattas kaoset av din sjukdom också men det skriver du inte mest om.

Kram på dig!! Keep on!!

 
Lilith

Lilith

13 juni 2011 21:24

Va arg jag blir. Hade massa folk som skrev anonymt till mig ett tag och det var jätte jobbigt. Men det är ju bara för dom att sluta läsa. Tror på dig och du är verkligen inte gnällig. <3

http://litenlilith.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 16 september 2011 20:21

  Jag kommer att ha denna blogg lite nedlagd. Kommer inte att skriva så mycket på ett tag.   Känner att familjen är viktigare än denna blogg. Mycket har hänt och vi behöver bearbeta.   Hoppas ni har förståelse för detta mina vänner. K...

Av Marie Karlsson - 15 september 2011 06:15

  Usch, jag får så dåligt samvete mot familjen. Jag kan vara knäpp och kanske lite orättvis.   Jag har alltid varit pedant. När barnen var små gick det till överdrift. Jag städade nästan alla vakna minuter på dygnet. Jag kunde till och med ...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 21:27

  Idag har vi haft vår familjemöte.   Men idag var det bara jag som fick prata. Vi brukar ha våra möten där alla får prata och säga sin mening. Om det är någon/något dom är irriterade på så ska man ta åt sig och försöka lösa problemet. Al...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 00:28

  Nu e det tyst och lugnt här hemma. Alla sover och endast jag är vaken som vanligt.   Nu kommer tankarna igen.   Satt faktiskt och tänkte på mig själv. Hur jag är och vad jag står idag.   Jag är nog inte lätt att leva med. Jag gnäl...

Av Marie Karlsson - 12 september 2011 00:42

  Idag kom Emmy hem och var ordentligt dålig. Hon gick och lade sig för vila en stund. Efter någon timme kom hon och sa att hon inte kunde andas ordentligt.   Vi åkte in på en gång till jourläkarcentralen. Dom undersökte henne på en gång oc...

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards