somelady

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Förlåta

Av Marie Karlsson - 29 mars 2011 23:48


Kan man förlåta?

 

Vet inte om man kan förlåta helt.


Kan man acceptera?


Nej, det kan man inte.

 

Kan man lita på personen?

 

Inte en chans att man kan.


Varför kan inte personen ifråga förstå hur sårad man blir?

Varför tror dom att vi ska förlåta och glömma?

Varför lägger dom skulden på oss?

Varför idiotförklara oss?

Varför ljuga och smyga?

Varför såra om och om igen?


Många frågar varför vi inte lämnar svinen. Det är inte så lätt som alla tror. Vi har ett liv tillsammans. Man försöker se det som en sjukdom. Det ÄR en sjukdom, men till slut så utnyttjar dom situationen.

Varje gång man kommer på dom så ljuger dom och lovar att det ALDRIG mer ska hända. Dom bedyrar sin kärlek.

Första veckorna är hur bra som helst. Sen kommer ruta ett igen.


Man når en viss gräns. En gräns som gör att man inte klarar en gång till.

Den gränsen är nådd för mig och min man.

EN enda gång till han gör misstaget att gå bakom min rygg så LÄMNAR JAG HONOM FÖR ALLTID.

Det är hans val. Jag kan inte styra, kontrollera eller tvinga honom.

Han måste välja vad som är viktigast för honom.

Beroendet eller familjen.

Det finns hjälp att få. Vi har gått på samtalsterapi i alla år. Då är det jag som velat. Han har aldrig tagit egna beslut i sin sjukdom.
Denna gången måste han TA beslutet på egen hand.

Han vet vart jag står.

Mer kan jag inte göra.

 

KAN JAG FÖRLÅTA HONOM?????

NEJ!

Men jag kan lära mig att förstå hans sjukdom.

KOMMER JAG ATT LITA PÅ HONOM??

Vet inte......beror på om han bevisar att han kämpar för sin familj.


Finns det hat?

NEJ.

Jag älskar honom av hela mitt hjärta. Kommer alltid att göra det.

Hatet som finns är mot hans agerande och missbruk.


JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT HAN HAR TÄNKT OM OCH TAGIT SITT ANSVAR FÖR FAMILJEN.

 

 











 
 
Ingen bild

Lotta

30 mars 2011 23:23

En stor kram. Känner precis vad du skriver...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 16 september 2011 20:21

  Jag kommer att ha denna blogg lite nedlagd. Kommer inte att skriva så mycket på ett tag.   Känner att familjen är viktigare än denna blogg. Mycket har hänt och vi behöver bearbeta.   Hoppas ni har förståelse för detta mina vänner. K...

Av Marie Karlsson - 15 september 2011 06:15

  Usch, jag får så dåligt samvete mot familjen. Jag kan vara knäpp och kanske lite orättvis.   Jag har alltid varit pedant. När barnen var små gick det till överdrift. Jag städade nästan alla vakna minuter på dygnet. Jag kunde till och med ...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 21:27

  Idag har vi haft vår familjemöte.   Men idag var det bara jag som fick prata. Vi brukar ha våra möten där alla får prata och säga sin mening. Om det är någon/något dom är irriterade på så ska man ta åt sig och försöka lösa problemet. Al...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 00:28

  Nu e det tyst och lugnt här hemma. Alla sover och endast jag är vaken som vanligt.   Nu kommer tankarna igen.   Satt faktiskt och tänkte på mig själv. Hur jag är och vad jag står idag.   Jag är nog inte lätt att leva med. Jag gnäl...

Av Marie Karlsson - 12 september 2011 00:42

  Idag kom Emmy hem och var ordentligt dålig. Hon gick och lade sig för vila en stund. Efter någon timme kom hon och sa att hon inte kunde andas ordentligt.   Vi åkte in på en gång till jourläkarcentralen. Dom undersökte henne på en gång oc...

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards