somelady

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Specilla

Av Marie Karlsson - 3 juli 2011 21:17


Jag har många olika vänner.

Men vissa är väldigt speciella för mig.


Jag tar Lotta i Umeå. Hon är nog den som mest förstår mig. Hon har sina problem med sin karl. Och jag har mina med Uffe.

Men det som gör att det är så skönt att prata med Lotta är att hon förstår och lyssnar. Hon vet hur Uffe är eftesom hon känner honom så himla väl. Hon vet att det jag säger är sanning. Finns ingen anledning att ljuga om något.

Sen tror jag att hon tycker det är skönt när jag lyssnar på henne.

Hatar detta avståndet på 106 mil mellan oss. Men någonstans vet vi att vi alltid kommer att finnas där för varandra. Oavsett om vi inte talar med varandra på flera veckor så vet vi att den andre alltid finns. Vi kan alltid ringa varandra dygnet runt.

Hon är min speciella vän.


Sen har jag Victoria. Uffes före detta och hans barns mamma. Det är så skönt att vi kan tala med varandra om allt. Att det finns en sorts vänskap mellan oss. Att hon vet att jag gör allt för barnen och att jag verkligen älskar dom. Hon vet också hur jag har det när problemen med Uffe kommer. Hon har ju levt med honom i 12 år.

Hon är en speciell vän för mig.


Sen har jag Bibi. Trots vi inte pratar med varandra så mycket så vet vi att vi finns där för varandra. Vi bor nära, men ändå så blir det att vi inte träffas. Hon har sina problem och jag har mina. Hon är den som lyssnar med sitt hjärta och inte bara för att hon är en vän.

Min speciella vän som alltid finns någonstans runt omkring.


Sen har jag Lena. Lenus som jag kallar henne.

Hon är min speciella syster. Att vi kom varandra så nära är en gåta för mig. Tror det är att vi är så himla lika, fast ändå olika. Är så ledsen att vi blev så nära vänner när hon hade en kaotisk period i sitt liv. Mitt i hennes sorg fann vi varandra. Vi drogs till varandra som magneter. Hon vet presis när jag behöver henne och virse versa..... Vi har haft mycket problem som är likasinnande. Därför har det varit helt underbart att ha en vän som henne. En som verkligen förstår.

Sen har vi nagelhobbyn gemensamt. Är så roligt att vi kan snacka i timmar om samma sak. Fniss :)

Älskar dig min underbara speciella syster. En vardag utan dig vore en dag utan syre.


Jag har en vän till som tyvärr har flyttat utomlands. Kan inte skriva om henne just nu för då börjar jag bara gråta av saknad. Kommer att skriva om henne en annan dag. Älskar dig


Dom vänner jag inte har nämnt här inne får inte ta åt sig. Ni är speciella också.

Men man har alltid några som står nämre och alltid kommer göra det.

Jag har många vänner som jag tycker om fast jag aldrig har träffat dom. En dag hoppas jag att den möjligheten kommer


Ni ska veta hur mycket ni betyder för mig. Ni ger mig kraft att fortsätta kämpa.


TACK FÖR ATT NI FINNS I MITT LIV.


ÄLSKAR ER ALLA


 
 
Ingen bild

sylvana fransson

4 juli 2011 08:47

såg vad du skrivit mycket fint skrivet tycker jag. Jag tar inte illa upp för att du har vänner som står dig närmre för det har man alltid. Man kan stötta varandra ändå fast man inte träffats när det behövs. Tyvärr så har jag inga närmare vänner dom utger sig för att vara det men hör aldrig av sig så därför är det kul att få nya vänner här på sidan som man kan kommentera o prata med fast man inte har träffats. Tyvärr så har jag 3 halvsyskon som fördärvar för mig så det är därför ingen vill höra av sig till mig.

Tänker på er
hälsa alla från mig o min familj

kram sylvana

 
Ingen bild

Lotta

5 juli 2011 15:41

Löööööööööööv jo görl!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 16 september 2011 20:21

  Jag kommer att ha denna blogg lite nedlagd. Kommer inte att skriva så mycket på ett tag.   Känner att familjen är viktigare än denna blogg. Mycket har hänt och vi behöver bearbeta.   Hoppas ni har förståelse för detta mina vänner. K...

Av Marie Karlsson - 15 september 2011 06:15

  Usch, jag får så dåligt samvete mot familjen. Jag kan vara knäpp och kanske lite orättvis.   Jag har alltid varit pedant. När barnen var små gick det till överdrift. Jag städade nästan alla vakna minuter på dygnet. Jag kunde till och med ...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 21:27

  Idag har vi haft vår familjemöte.   Men idag var det bara jag som fick prata. Vi brukar ha våra möten där alla får prata och säga sin mening. Om det är någon/något dom är irriterade på så ska man ta åt sig och försöka lösa problemet. Al...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 00:28

  Nu e det tyst och lugnt här hemma. Alla sover och endast jag är vaken som vanligt.   Nu kommer tankarna igen.   Satt faktiskt och tänkte på mig själv. Hur jag är och vad jag står idag.   Jag är nog inte lätt att leva med. Jag gnäl...

Av Marie Karlsson - 12 september 2011 00:42

  Idag kom Emmy hem och var ordentligt dålig. Hon gick och lade sig för vila en stund. Efter någon timme kom hon och sa att hon inte kunde andas ordentligt.   Vi åkte in på en gång till jourläkarcentralen. Dom undersökte henne på en gång oc...

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards