somelady

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Återbesök

Av Marie Karlsson - 8 juni 2011 21:52


Idag var vi på återbesök efter Uffes operation.


En lyckad dag :)


Vi träffade läkaren som opererade Uffe och stomisköterskan.

Pratade om operationen och hur det har varit efter.

Mycket positiva svar idag :)


Sen var det dags att umgås en stund med stomisköterskan. Uffe fick byta sin stomi för första gången på egen hand idag. Han tyckte det var otäckt, men lyckades.

Sen pratade vi om olika hjälpmedel.

Han får två  nya olika storlekar på stomin. En riktig liten som rymmer max 1dl avföring. Den ska han ha vid bad om han vill och vid intima stunder :) Den var så liten och söt.

Sen en mellanstor som han kan ha under dagtid som knappt syns och den tredje som han haft hela tiden är max storleken som han kan ha till natten.

Sen fick han två nya gördlar som hjälper honom hålla in stomin och att den ligger på plats när han sover.

Hon tyckte att stomin var jättefin och området runt var kanonfin. Hon berömde mig att jag har gjort ett bra arbete. Då växte jag och rodnade lite av berömmet.


Uffe gav sin läkare en flaska whiskey och ett personligt brev. Läkaren blev så rörd att det kom en tår i ögat.

Han kramade om Uffe och sa att han var en underbar människa. Han blev så glad över att bli uppskattad som läkare.

Man kan inte tacka Staffan tillräckligt för det han gjort.

Han har ju givit Uffe ett långt liv.

Ett liv utan cancer och cellgifter.

Ett lyckligt och friskt liv.


Nu har vi bara ett leende på våra läppar.

Vi möter motgångarna som kommer med glöd. En ny glöd som ger oss krafter att vinna över allt.


ÄR SÅ TACKSAM


 
 
Ingen bild

Lotta

8 juni 2011 22:24

Så skönt för er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

sylvana fransson

9 juni 2011 07:23

HAHAHAH jag läste vad du skrivit lite småkul. Jadu det finns bra läkare med fast jag har bara träffat på dåliga:( med min pojk när han var liten så nonchalanta hela tiden, sista gången han var sjuk så låg han i min famn när jag bar upp han till vc men det fanns inga fel på han enligt dom. Han skulle in för en hjärtkoll i växjö då frågade hans läkare hur sander mådde o då svarade han att han var lite hostig då lyssnade hhan på sander o konstaterade astma o skrev ut medicin sedan dess har han inte varit sjuk så du förstår att jag litar inte på doktorer. Men då skall din mans doktor ta sig en wisky nu då:):):) snällt av han att ge det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 16 september 2011 20:21

  Jag kommer att ha denna blogg lite nedlagd. Kommer inte att skriva så mycket på ett tag.   Känner att familjen är viktigare än denna blogg. Mycket har hänt och vi behöver bearbeta.   Hoppas ni har förståelse för detta mina vänner. K...

Av Marie Karlsson - 15 september 2011 06:15

  Usch, jag får så dåligt samvete mot familjen. Jag kan vara knäpp och kanske lite orättvis.   Jag har alltid varit pedant. När barnen var små gick det till överdrift. Jag städade nästan alla vakna minuter på dygnet. Jag kunde till och med ...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 21:27

  Idag har vi haft vår familjemöte.   Men idag var det bara jag som fick prata. Vi brukar ha våra möten där alla får prata och säga sin mening. Om det är någon/något dom är irriterade på så ska man ta åt sig och försöka lösa problemet. Al...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 00:28

  Nu e det tyst och lugnt här hemma. Alla sover och endast jag är vaken som vanligt.   Nu kommer tankarna igen.   Satt faktiskt och tänkte på mig själv. Hur jag är och vad jag står idag.   Jag är nog inte lätt att leva med. Jag gnäl...

Av Marie Karlsson - 12 september 2011 00:42

  Idag kom Emmy hem och var ordentligt dålig. Hon gick och lade sig för vila en stund. Efter någon timme kom hon och sa att hon inte kunde andas ordentligt.   Vi åkte in på en gång till jourläkarcentralen. Dom undersökte henne på en gång oc...

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards