somelady

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Dagen efter

Av Marie Karlsson - 29 april 2011 10:52


Idag är det dagen efter operation.

Jag har tyvärr inte fått träffa Uffe ännu, utan jag har telefon kontakt med intensiven.


Informationen jag fick i morse är att han har haft en väldigt jobbig natt.

Smärtpumpen han har i ryggen funkar tydligen inte. Så smärtan han har just nu är väldigt intensiv.

Idag ska dom fixa till denna i ryggen och eventuellt får dom sticka om honom.

Tycker så synd om honom eftersom hans rädsla för smärta och sprutor är så stor.


Uffe ringde mig i natt. Han var mer pratsam och vaken. Han mådde väldigt illa av smärtan och medicinerna han får. Inte konstigt att han mår som han gör. Legat nersövd i sex timmar.


Han känner sig ilsk och samtidigt så tänker han på oss. Han har skuldkänslor att han ligger där inne och är sjuk. Att vi mår som vi gör för hans skull.

Sa till honom att det viktigaste är att han blir frisk och att han ska sluta tänka på oss alla. Vi klarar oss.


Klart att man mår som man gör just nu.

Chocken över allt., Att man ser hur sjuk han egentligen är.

Att även jag har levt lite i förnekelse när det gällde hans sjukdom och cancer.

Nu ser man hur allvarligt allt verkligen är.

Man ser hans stomipåse på mage och operationssåret.

Nu är det mer verkligt och allvarligt.


Jag måste hantera mina känslor denna tiden han ligger på sjukhuset. När han kommer hem så måste jag focusera på honom och hans känslobana.

Finnas där för honom, stötta honom, hjälpa honom att hantera allt som hänt och kommer att hända.


Styrkan finner jag i vår kärlek vi har mellan oss. Styrkan i mina älskade barn och Uffes barn. Styrkan av stödet jag får av alla vänner.

Hur sårbar och ledsen jag än känner mig så måste jag finna och ta emot styrkan från er alla.

Det handlar inte om mig. Utan om hur Uffe ska gå vidare i sjukdomen.

Men det vore konstigt om jag inte mådde som jag gör.

Klart man trillar en bit på stegen när man ser den man älskar lider.


Mer information om Uffe kommer senare. Kommer att besöka honom ikväll när han kommer till avdelningen.

Nu sitter man som igår.

Vänta på att telefonen ska ringa och att tiden ska gå fort.


Kram på er alla



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 16 september 2011 20:21

  Jag kommer att ha denna blogg lite nedlagd. Kommer inte att skriva så mycket på ett tag.   Känner att familjen är viktigare än denna blogg. Mycket har hänt och vi behöver bearbeta.   Hoppas ni har förståelse för detta mina vänner. K...

Av Marie Karlsson - 15 september 2011 06:15

  Usch, jag får så dåligt samvete mot familjen. Jag kan vara knäpp och kanske lite orättvis.   Jag har alltid varit pedant. När barnen var små gick det till överdrift. Jag städade nästan alla vakna minuter på dygnet. Jag kunde till och med ...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 21:27

  Idag har vi haft vår familjemöte.   Men idag var det bara jag som fick prata. Vi brukar ha våra möten där alla får prata och säga sin mening. Om det är någon/något dom är irriterade på så ska man ta åt sig och försöka lösa problemet. Al...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 00:28

  Nu e det tyst och lugnt här hemma. Alla sover och endast jag är vaken som vanligt.   Nu kommer tankarna igen.   Satt faktiskt och tänkte på mig själv. Hur jag är och vad jag står idag.   Jag är nog inte lätt att leva med. Jag gnäl...

Av Marie Karlsson - 12 september 2011 00:42

  Idag kom Emmy hem och var ordentligt dålig. Hon gick och lade sig för vila en stund. Efter någon timme kom hon och sa att hon inte kunde andas ordentligt.   Vi åkte in på en gång till jourläkarcentralen. Dom undersökte henne på en gång oc...

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards