somelady

Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Mysigt

Av Marie Karlsson - 22 juli 2011 11:42


Det är så mysigt med barnen.

Familjen blir så annorlunda när dom är här.

Man får mer energi på något sätt :)


Som på kvällen när man sitter framför tv:n så kommer Matilda och lägger sitt lilla huvud på min axel. Oh, vad glad man blir.

Det har man saknat. Mina barn är ju vuxna och inte vill dom mysa med mamma i soffan.

Tur att man får LÅNA Matilda och känna sig behövd igen :)


Jag älskar dessa två troll av hela mitt hjärta.

Dom är så väluppfostrade, är så imponerad av Victoria som har gjort allt detta på egen hand.

Matilda var ju bara någon månad när hon blev ensamstående.

Inte lätt med två små barn.

Hon har gjort ett fantastiskt jobb.


Det är så roligt den första veckan barnen är här.

När dom vill mig något så säger dom Mamma till både mig och Uffe.

Sen rätta dom sig, "Jag menar Marie eller Pappa"

Hi hi hi dom är ju så vana att säga Mamma att det kommer automatiskt.


Matilda har snott min data. Jag har laddat ner UNO och hon älskar det spelet.

Men vilken dålig förlorare hon är :)

Hon är rolig när hon sitter och spelar. Blir förbannad när dom ger henne kort för plocka.


Ludwig han hänger på pappa hela tiden. Klart han gör. Inte så ofta dom träffas. Uffe är ju enda killen också i familjen.

Snart kommer Emmy och Anders hem. Ludwig avgudar Anders. Så det blir nog mycket bad och lek.


Här kommer lite kort på charmtrollen

         

Nu ska jag fortsätta med middagen.

Uffe och barnen är ute på en promenad med hunden.

Dom frågade om jag ville följa med. Skyllde på middagen.

Vill att dom har egen tid så mycket som möjligt.

Barnen har ju varit oroliga också för pappas sjukdom.


Ha en bra dag mina vänner <3


 
 
Elisabeth

Elisabeth

22 juli 2011 11:56

Läser titt som tätt men inget kommenterat tidigare :) Så nu kanske det är på tiden.....
Tycker det verkar som du är en toppenbra bonusmamma till barnen, njut av tiden ni har dom.

Kram E

http://knytet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 16 september 2011 20:21

  Jag kommer att ha denna blogg lite nedlagd. Kommer inte att skriva så mycket på ett tag.   Känner att familjen är viktigare än denna blogg. Mycket har hänt och vi behöver bearbeta.   Hoppas ni har förståelse för detta mina vänner. K...

Av Marie Karlsson - 15 september 2011 06:15

  Usch, jag får så dåligt samvete mot familjen. Jag kan vara knäpp och kanske lite orättvis.   Jag har alltid varit pedant. När barnen var små gick det till överdrift. Jag städade nästan alla vakna minuter på dygnet. Jag kunde till och med ...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 21:27

  Idag har vi haft vår familjemöte.   Men idag var det bara jag som fick prata. Vi brukar ha våra möten där alla får prata och säga sin mening. Om det är någon/något dom är irriterade på så ska man ta åt sig och försöka lösa problemet. Al...

Av Marie Karlsson - 13 september 2011 00:28

  Nu e det tyst och lugnt här hemma. Alla sover och endast jag är vaken som vanligt.   Nu kommer tankarna igen.   Satt faktiskt och tänkte på mig själv. Hur jag är och vad jag står idag.   Jag är nog inte lätt att leva med. Jag gnäl...

Av Marie Karlsson - 12 september 2011 00:42

  Idag kom Emmy hem och var ordentligt dålig. Hon gick och lade sig för vila en stund. Efter någon timme kom hon och sa att hon inte kunde andas ordentligt.   Vi åkte in på en gång till jourläkarcentralen. Dom undersökte henne på en gång oc...

Presentation


THE NAKED TRUTH

Den kommer att handla om min familj och vårt röriga liv

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina bilder

                                                  

GÄSTBOK

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards